lördag 9 juni

I veckan har det i stort sett bara varit en massa jobbande. Därför har det inte blivit nå skrivande..

I onsdags däremot så kom lillebror med sin kattflicka hit. Nelly heter hon och var superskygg.. livrädd för vår lilla Sot var hon också. Men eftersom bror inte kunde ha henne nu när han flyttar hem till mamma så fick hon mellanlanda hos oss tills hon fick ett nytt hem. Och det gick fortare än vi trodde! När hon kom så lade jag ut lite anonnser på facebook... redan efter några timmar så nappade en och samma kväll skjutsade jag lilla Nelly till södra bomhus. Så nu bor hon i ett stort och fint radhus hos en jättetrevlig tjej i typ 35-årsåldern =) Kändes verkligen som en bra människa så man kände sej lugn att lämna henne där.

Igår när Robin precis kommit hem från dagis började han klaga över att han frös.. och det gjorde han verkligen.. ungen satt och skakade för att han frös så hemskt. Sen blev han varm och supertrött så jag tog tempen på honom. Den visade 39,6 grader... Han mådde illa också och kräktes en gång. Han somnade jättetidigt igårkväll för han var helt utslagen. Jag är rätt säker på att han haft solsting och att han fått det på dagis. Jag har läst en massa om det och det verkar som att det var solsting. Det stod också att man kan undvika det genom att skydda huvudet mot solen och att man dricker mycket vatten.. för har man inget att svettas ut längre så försvinner en av kroppens viktigaste sätt att kyla ner sej. Måste prata med dem på dagis att de ser till att Robin hela tiden har kepsen på och de ser till att barnen dricker mycket när de är utomhus. Hemskt det här ju! Men nu idag hade han också feber på morgonen men nu mot kvällen har febern försvunnit och ungen e mycket piggare =) Känns skönt det.. min lilla gogris!

I torsdags kom skattepengarna också... som jag har längtat! Det blev en shoppingrunda för mej på stan idag. Köpte ett par jeans, en tröja, ett par mjukisbyxor, ett par träningsbyxor, en ny väska, lite strumpor, 4 st böcker och så köpte jag pussellim. Har fortfarande pengar kvar, så nån dag ska jag gå iväg till frisören så att dom får ta topparna =)
Köpte ett par foppatofflor åt Robin och så blev det en huvtröja och lite skolavslutningskläder åt Kristoffer med. Svårt det där med att shoppa bara åt sej själv... går ju inte =)

Ikväll kommer Elin hit. Egentligen skulle hon kommit igår men hon mådde inge bra då så då tar vi det idag istället. Det blir tacos och film, ska bli nice =)
Alex har tagit med sej Kristoffer ner till ån för att fiska lite så just nu ser Robin på tv och jag sitter här. Om en stund ska jag fixa kvällsfika åt Robin också =)
Nä nu ska jag skynda mej att kika vidare lite först =) Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0