måndag 30 januari

Måndag igen och dagen har gått himla fort måste jag säga. Oj oj oj.
Kan ju börja med att säga att helgen hos mormor blev mysig med kortspel och härligt sällskap. Även lite arbete dårå med snöskottning och att bära in en massa ved. Har liiite träningsvärk i armarna hehe.
Tyvärr har man ju ingen tillgång till mobiltelefon, dator eller internet när man är där =/

I alla fall... i fredags när jag kom hem från jobbet hade jag fått papper från arbetsfömedlingen. Där stod det att jag skulle börja utbildning idag med inriktning service. Niiice tänkte jag.. men lite kort varsel kanske.
Nåväl.. jag ringde arbetsförmedlingen och hörde efter lite. Klockan nio skulle det börja idag och om det visar sej att jag får för mycket jobb framöver får jag helt enkelt hoppa av utbildningen.
Men låter ju kanon det.. så nu har jag att göra även när jag inte har jobb =)
Ställde klockan på 6.45 i morse... vaknade vid åtta när Robin vaknade och skulle på toa. Jäääklar! Blev lite bråttom med honom iväg till dagis. Men jag hann =)
Haft en trevlig dag med en massa nytt folk och utbildningen låter som att den kommer bli himla intressant, om jag nu går klart den. Den ska vara 21 veckor lång och avslutas till midsommar. Första åtta veckorna är bas.. sen väljer man inriktning och jag ska välja hotell & restaurang. Ooom jag går färdigt =)

Snackade med chefen för städ på sodexo förra veckan men då hade hon fortfarande inte hittat någon som kunde hålla min introduktion. Så hon skulle höra av sej denna vecka igen. Håller tummarna för att jag får hoppa på ett mammavikariat så småningom =) myyycket jobb till Katrin!! Även om utbildningen verkar kanon... fan det e jobbigt det där när man dras åt två håll. Men men.. jobb först såklart =)

Nä.. kika vidare lite innan det blir tv:n =) Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Nu tävlar jag ut åtta suits of sweden på min blogg precis som många andra bloggerskor! Är du redan med och deltar på någon annan blogg? Delta igen här: http://missbuttercup.blogg.se/2012/january/tavling-vinn-en-suit-of-sweden.html#comment

2012-02-01 @ 17:06:31
URL: http://missbuttercup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0