fredag 10 februari

Fredagkväll... och ååh vad skönt med helg. Man njuter så mycket mer av helgerna när man har något att göra i veckorna. När man var mycket hemma var det liksom skitsamma om det var helg eller vardag.. men idag är det niiice!

Har ju som sagt haft introduktion i städ igår och idag. Har varit med ett par damer från sodexo och städat i det vackra teknikparken. Jättetrevlig har hon varit som hade hand om att lära opp mej =) Inte för att jag kan allt utan och innan nu efter två dagar.. men man vet ju i alla fall vad man gör hehe. Har inte fått tag på chefen nå mer så som det ser ut nu så blir det utbildningen för mej på måndag. Måste ha tag på arbetskläder först också innan jag kan ut och vicka på städ... fick ett par byxor som det står sodexo på men jag ska även ha röd t-shirt och en röd fleecetröja och det hade dom inget över där. Så jag får jaga chefen lite nästa vecka. Så att hon inte plötsligt ringer och frågar "kan du jobba idag" och så har jag inga kläder... måste ju synas varifrån man kommer när man åker ut sådär. Men det löser sej väl.

Har kommit fram till att batteriet i min bil är helt värdelöst. Började torsdag morgon... hade varit hos tandläkaren igen (har förresten inte lika ont längre och såret efter tanden har slutit sej lite så att det inte är hål rakt ner till käkbenet längre). Kom hem från tandläkaren och skulle ta bilen till teknikparken... steeeendöd! Pappa var i närheten så han kom med startkablar... så jag kom iväg i bra tid =) Har även kvar pappas startkablar i bilen.
Imorse skulle jag börja kl 7 på teknikparken. Satte mej i bilen... idag orkade biljäkeln åtmistone hosta till.. men startade inte. Springa med Robin till dagis som öppnar halv sju samtidigt som jag ringde Micke på vägen. Skyndade mej tillbaka hem och hann lagomt skrapa rutorna så kom micke och hjälpte mej starta bilen... tog en stund för min bil e lite kinkig. Sen blev det att köra (något för fort) genom stan och vidare till teknikparken. Blev bara fem minuter sen =)
Men imorgon ska jag opp till Micke i verkstaden så ska han mäta nå syragrejs i mitt batteri. Måste kanske köpa ett nytt men det har jag inte råd med just nu.. meeen det ordnar sej väl. Bilen startar så jäkla snällt på dagtid... bara när den stått över natten som den inte vill. Dryygt.

Aja... nu sitter jag här lite ensam och för mej själv. Robin sover, Kristoffer är hos sin pappa och Alex drog iväg till en kompis och skulle dricka lite. Men dom skulle på krogen sen och då skulle inte han med så han kommer väl säkert hem tidigt. Men jag blir nog bänkad här fram tills dess =) Blir väl att lira lite yatzy på certusspel.se eller nåt.
Nä nu ska jag kika vidare. Kram på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0