måndag 16 april

Ojdå... det var visst ett tag sedan.. igen hehe =) Så det kan bli...

Nu är utbildningen slut i alla fall. Vi skulle ju gått 5 veckor till, men det tyckte inte arbetsförmedlingen. Så vi fick nöja oss med 8 veckor grund och 3 veckor inriktning. Men men... bättre än inget. Inte blev det något av med praktikplatsen på Brasseri Absint heller. Jag var på möte idag hos arbetsförmedlingen och han tyckte att jag skulle satsa på att söka jobb och vikariera på dagis så mycket det går istället, eftersom praktiken förmodligen inte skulle leda till extrajobb eller jobb. Så nu är det bara köra på som vanligt... precis som att jag aldrig skulle gått på utbildning. Jippi...
Klart att det är ett plus att kunna visa upp vad man lärt sej under dessa veckor. Men det känns ju ändå lite pissigt.

I övrigt har det inte hänt mycket. Har umgåtts med familj och vänner, varit på utbildningen som sljutade i fredags, och jobbat såklart.
Allt flyter på. Barnen är friska och pigga och så är även jag och Alex.

Har staaark längtan nu efter en liten kissekatt. Kollar på blocket varje dag.. men det finns mest bara vuxna katter där.. eller raskattungar på många tusenlappar. Men en vacker dag, då dyker min kissekatt opp som är ämnad att vara här hos oss =)
Funderar på att köpa en kattlåda, transportbur och klösträd sådär i förväg... så har man allt klart tills man hittar en kisse vi vill ha. Saten så kattsjuk man blivit hehe.

Imorgon ska jag göra en grej... hoppas jag. Jooo men det ska jag. Och jag ska inte backa ur och säga att jag inte orkar. Jag ska dra iväg till fjärran och simma. Längesedan nu... kortet mitt gick ut 19 januari och jag har inte förnyat det än. Uuusch dumma mej... att sitta här går jag ju inte ner i vikt av.
Sen drar fotbollen igång snart med. Ska bli så jääävla underbart! På min födelsedag, 7 maj, börjar cupen också =)

Näää nu är det nog för idag. Känns inte som om jag har nå vettigt att komma med ändå. När man väl har nå vettigt att skriva så glömms det alltid bort. Men men.. kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0