onsdag 7 september

Ja idag har jag varit rökfri i 9 månader! Det går framåt =) Men man är ju fortfarande röksugen ibland... tror fan aldrig det går ur =( Men känner mej lite duktig ändå =)

I måndags och igår hade jag körlektioner. I måndags fick jag köra lite av varje.. mest runt stan, följa skyltar osv.. Igår var det förberedelse för halkbanan som gällde. Åkte mårtsbovägen där det är 70 och fick tvärnita några gånger. Där emellan skulle jag accelerera fort upp till 70 igen. Är det bara jag som tycker det är otäckt att köra i 70 och sen plötsligt ställa sej på bromsen?
Tur ändå att jag fick lite träning. Igårkväll var jag ute och körde med Leif. Vi hade lånat mammas bil och körde mest motorväg.. men på ett ställe åkte jag en landsväg där det var... 80 tror jag. Helt plötsligt märker jag nåt i ögonvrån.. från vänster kom ett rådjur rusande och jag fick tvärbromsa. Det var bara centimeter det handlade om men tack och lov så körde jag inte på rådjuret. Men huuuua... dom där centimetrarna... fy fan vad nära det var. Fan pulsen gick i hundranittio efteråt och Leif frågade om vi skulle stanna så jag fick andas lite. Men det gick bra ändå och vi körde vidare. Men man var då mer vaken efter det i alla fall. Så... nu har man varit med om det också. En erfarenhet rikare =)
Körläraren frågade förresten mej igår om jag hade bokat teoriprovet än... jag blev förvånad.. borde jag det? Jag har inte själv tänkt på att det skulle vara så nära. Måste plugga på som fan nu och sen köra mycket så jag kan bli klar med mitt körkort snart =)
Har ju halkbana på fredag och måste ju säga att man e lite nervig. Men jag är inte direkt nervös för själva halkbanan... mest nervös för hur min mage tänker vara fredag morgon. Men det visar sej väl...

I övrigt så jobbar jag denna vecka.. alla dagar utom fredag såklart. Man är skapligt trött i skallen kan jag säga. Tuff vecka.. Men imorgon öppnar jag så då slutar jag tidigt =) Efter Alex kommer hem från jobbet imorn så ska jag ta med mej Kristoffer ner på stan. Han har ju lite födelsedagspengar att spendera... närmare bestämt 500 kr. Så vi ska kika runt lite =) Får se om Elin blir med också... vi pratade om det i söndags när jag var där så vi får se =)

Nä nu ska jag göra middag... vet däremot inte alls vad det blir. Men det visar sej hihi. Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Smurvelmurvelsmurfen

Nej det är bara du, jag tyckte också att det var otäckt :P Är tämligen glad över att jag slapp det på uppkörningen sen iaf.

2011-09-07 @ 18:21:44
URL: http://smurvelmurvelsmurfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0