söndag 30 oktober

Åh fy vad jag hoppas den här dagen blir bättre än de två föregående... ojojoj...

I fredags var dagen allmänt skit bara... en massa onödigt bårk och tjafs hemma samt en liten olycka som hände min bror.. men det gick bra ändå.

Igår skulle jag och Kristoffer åka till mammas nya hus för att kika lite och hjälpa till att bära lite kartonger. Brorsan och mormor kom och hämtade oss och så åkte vi tillsammans dit. Vi hann lagomt komma dit när Kristoffer säger "Mamma det kliar i huvet"... jag kollade igenom håret noga... och se på fan... det kröp ju i hela huvet på ungen!! Jag höll på att trilla baklänges.. faaan vad äckligt!!
Så jag och brorsan drog iväg på en gång till apoteket och köpte lusmedel innan apoteket stängde. Sedan tillbaka till mamma... bar lite saker o så och sedan kom min morbror Mats och hans sambo Katarina dit med fika. Så vi alla som var med fikade och hade trevlgit en stund. Det var mamma, Micke, min lillebror David, styvbror Marcus, mormor, Mats, Katarina, jag, Kristoffer och sen två killar till som mamma och Micke känner. Blev ett trevligt litet kalas. Sen skulle Micke och Marcus åka och hämta nästa flyttlass så då skjutsade dom hem mej och Kristoffer. Väl hemma så började jag med att klippa håret på båda pojkarna... sedan blev det i med lusmedel i håret på hela familjen. Har rivit ur alla sängkläder samt slängt mössor och hårborste in i frysen... nu finns det nog fan inget mer att göra. Lusmedlet ska vi använda en omgång till på lördag 7 dagar senare.. Men nu e det i alla fall lusfritt här. Tror inte att någon annan i familjen hann få det, bara Kristoffer. Eftersom han kom hit i fredags efter att ha varit hos Sågen. Har inte märkt nåt på nån annan i alla fall... men man tar ju det säkra före det osäkra.
Men uuuusch.. kryper på hela mej bara jag tänker på det. *ryser*

Idag blir det lugnt i alla fall. Kristoffer och Robin har städat sitt rum nu på morgonen.
Senare idag kommer en människa som sett min annons på fb och hämtar vårt skötbord som man har över badkaret. Ska bli så skönt att bli av med det. Dom får det gratis mot att dom hämtar det... det är så gammalt så det är inte värt en krona. Ska bli så himla najs att slippa lyfta ner skötbordet varje gång nån ska duscha eller bada. Däremot så kommer jag sakna det eftersom jag brukar lägga ren tvätt där under tiden jag sorterar det som ska in i garderoberna... men jag får bära in allt i sovrummet i fortsättningen och sortera där istället.
Ikväll ska jag förhoppningsvis övningsköra lite med Leif också. Nu är det lite sista chansen eftersom jag kör upp på tisdag. Teoriprovet har jag imorgon... har pluggat som en gnu i veckan... även lite idag med. Känns som om det sitter i alla fall =)

Nä nu ska jag ägna mej lite mer åt tvätten. Kram på er!


Nyklippta ungar med medel i håret... lyckas dom få nå mer löss i det där korta håret så har dom lyckats bra hehe.

Kommentarer
Postat av: Elin {Mamma till Theo och änglarna Meja och Svea}

<3

2011-11-01 @ 09:37:59
URL: http://pruppen1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0