onsdag 19 oktober

Aaaah gäsp... saten vad seg man är. Har klivit opp så tidigt nu e flera dagar och det har ju såklart blviit för sent i säng med.
Har jobbat fredag, måndag, tisdag och idag på Hemlingbyskolan. Har varit i lika olika klasser och även på fritids. Har varit skoj =) Gått jättebra och haft så snälla barn =)
Har inte hunnit så mycket de sista dagarna alls... har ju jobbat typ 8 till allt mellan halv fyra och fem.. så då e det bara hem och försöka hinna umgås med barnen så gott det går. Och i måndagskväll när ungarna givk o lade sej cyklade jag iväg till fjärran och simmade. Har kommit igång bra med simningen nu. Det ska bli minst tre gånger i veckan =) Imorgon blir det mera simma då det är kandelabersim igen.. så himla mysigt det. Förhoppningsvis kanske man kan tappa några av alla de kilon man gått upp igen.

Idag hade jag en 85-minuters körlektion med efter jobbet. Landsvägskörning =) Det var jag och min lärare i en bil, och sen en annan elev och hennes lärare i en annan bil. Vi åkte ut och körde tillsammans och fick köra om varandra o greja. Lite otäckt tycker jag... jag har bara kört om typ på motorväg förut.. men nu har man gjort det på landsväg med =)
Imorgon har jag en till men vanlig lektion och då blir det nog att träna på att backa in i parkeringsfickor då jag typ aldrig gjort det. Jag har bara tränat på att köra in framlänges... lagomt svårt det ju hehe. Men men.. fan nu e det mindre än två veckor kvar till uppkörning *ryser*

Usch vad jag saknar barnen nu när jag jobbat så mycket. Idag när jag kom hem så satte jag mej i soffan med armarna om varsin unge och så satt vi och mös bra länge. Så skönt att bara få hålla om dom... och tror dom saknat mej med, verkar det som. Och eftersom Kristoffer gärna ville ha pannkakor någon gång under veckan så fick det bli idag =) Gott var det och ungarna åt jättebra.
Idag och imorgon är Robin hemma. Han är egentligen inte sjuk... inte så det märks i alla fall. Men så fort han tar det lugnt och typ går o lägger sej så hostar han en massa. Så Alex är hemma med honom. Idag jobbade jag ju och sen körde. Imorgon har jag inge jobb men jag har körlektionen så Alex måste vara hemma imorgon med. Nu när det är så nära till uppkörning känner jag att jag inte kan skjuta på lektionerna heller... förr kunde jag ju lätt det... men nu måste det ju liksom hinnas med före uppkörningen.

Just nu är Alex och gymmar... han har kommit igång bra han med. Hoppas bara han kan hålla på sej nu då. Blir ju lättare för honom nu med eftersom gymmet ligger jättenära oss och det bara tar en minut att gå dit... och sen har dom öppet dygnet runt så att det inte krockar med min simning =)
Förhoppningsvis kanske vi båda två kan gå ner i vikt =)
Nä nu ska jag kika vidare lite innan det är dags för sängen. Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0