onsdag 2 november

Ojoj vilka dagar det varit... mycket nervositet, dålig sömn, totalt sluuut har jag varit. Men det har ju gått himla bra =)
Blev godkänd på teoriprovet i måndags. Eftersom dom hade fel på sitt system så fick jag bara veta att jag var godkänd, inte hur många rätt jag hade. Men dom ska skicka hem resultaten så nu väntar jag på det. Vill ju veta ju =)
Och igår klarade jag uppkörningen! Så nu får jag köra bil själv bäst sjutton jag vill =D
Tror jag fick en rätt så enkel uppkörning.. var flera grejjer jag trodde skulle vara med som jag slapp... bl a att backa runt hörn eller in i parkeringsficka. Men men... haha det var så kul.. vi hade kört motorväg och var på väg tillbaka in till stan. Då blev vi invinkade av en polis och fick blåsa o grejja hehe. Inte alla som får göra det under en uppkörnining inte hehe. Polisen önskade mej lycka till med =)
Hade tur också... karln jag körde upp med var supertrevlig och man blev liksom lugn. Har ett bevis nu som gör att jag får köra... inom en vecka kommer kortet =) Fan vad najs... det innebär att jag inte behöver skaffa nytt leg... nu kan jag ha körkortet som leg sen =)

På fredag ska jag och brorsan åka upp till mormor. David har lovat att jag ska få köra hela vägen dit då =) Blir första gången jag kör så långt... nästan 12 mil blir det. Ska bli kul =) Förutom att jag ska köra en skruttig gammal saab utan servostyrning. Haha första gången jag körde den bilen så blev det lite tokigt i första rondellen jag kom till. Den svängde liksom inte så mycket som det brukar svänga när man vrider på ratten. Men man vänjer sej rätt fort som tur e. Brorsan har ju fel på sin bil, det e därför vi ska åka saaben.

Idag händer inte mycket. Ska snart gå med Robin till dagis. Kristoffer har nyss gått över till Sågen eftersom dom skulle på järnvägsmuseet idag =) Själv ska jag umgås med Charlotte. Hon har ju skollov denna vecka och själv är jag arbetslös tack vare lovet så det passar ju utmärkt =)
Klockan tre ska jag till barnmorskemottagningen för att kontrollera blodtrycket och få nya nuvaringar utskrivna.

Nä om man ska borsta håret o så då innan det är dags att gå med skrutten till dagis... kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0