onsdag 11 maj

Har verkligen haft dåligt med tid till att blogga. Blev jobb även hela denna vecka... lite roligt för nästa lön blir en full lön och det sitter ju inte helt fel =)

Helgen blev en riktigt najs helg. På eftermiddagen i lördags kom Elin och hennes Alex hit och så gick vi ner till cruisingen och kikade på bilar. Men framåt sjutiden så tog jag med mej Robin och Elin hem eftersom Robin blev så gnällig. Väl hemma så fick Robin sin nattavälling och sedan fick han gå o sova. Våra karlar kom hem redan vid åtta.. vilket jag och Elin blev lite förvånade över. Så vi bestämde oss för att kika på film.
Helt klart en najs kväll.

På söndagen blev det lite bakning och städning som vi inte hunnit med under lördagen. Sedan kom mamma, styvfarsan, mormor, morbror och hans sambo, över och fikade eftersom jag fyllde i lördags. Var också trevligt och så fick jag lite pengar och presentkort så nu jäklar ska jag köpa mej shorts att spela fotboll i och så kanske det blir ett par nya skor. Fan alla skor jag har är trasiga =/ Tur att man inte är ute så mycket i regnet för då blir jag blöt om fötterna.
Avslutade söndagen med fotbollsträning. Hur kul som helst! Träffade på Mikkis där med och hon börjar också spela med vårt lag. Hon är min.. ja vad ska man kalla det då... styvkusin?? Det är min styvfarsas systers dotter hehe. Så det var najs med nån mer man känner i laget.

I måndagskväll hade vi fotbollsmatch. Vi spelade på Nynäs och jäklar vad med mygg det var. Men det tänkte man inte så mycket på för jäklar vilken match vi spelade!! Vår målvakt fick lite tråkigt då hon bara behövde rädda ett enda skott under hela matchen =) Jag fick jättemycket beröm också av lagkaptenen och det kändes kul =) Hon sa att hon var riktigt impad av mej och att jag gått in och brutit mycket. Fick dock en liten skada men det läker förhoppningsvis till träningen på söndag. Jag gjorde en (rätt så snygg) glidtackling utan att tänka på att det var konstgräs... ajaj så skrapade jag opp ena benet rätt rejält. Men det var det värt =) Nu är jag omplåstrad så att inte byxorna ska fastna i såret så nu går det bra. Match på måndag igen så får hoppas jag blir med o spelar då med =)

Igår var jag rätt trött efter jobbet men bestämde mej ändå för att försöka få nån att övningsköra lite med mej. Leif var trött efter att ha jobbat borta i Uppsala och styvfarsan hade inte tid... men hör o häpna så gick morsan med på att köra. Hon tycker ju inte om att sitta bredvid nån som inte har körkort hon hehe. Och hon var noga att påpeka att det gäller inte bara mej utan det var lika förr när brorsan körde. Hon känner sej så osäker när hon inte kan styra hehe.
Men vi körde lite granna i alla fall. Det blev först ut till furuvik och väl där övade lite parkerande. Sedan åkte vi tillbaka mot stan och så åkte vi o handlade. Min snälla mor betalade även mina varor så jag var supernöjd med gårdagen =)

idag händer inte mycket alls. Har jobbat och är trött i huvet... Funderar på en promenad ikväll med vet inte om jag orkar. Kanske bara tar det lugnt istället. Kanske ett skönt bad.. om det inte gör för ont i såret. Det gör ju tillräckligt ont när man duschar och vattnet rinner över. Men det har blivit lite skorpa på nu så nu kanske det går bra =)
Nu börjar det snart bli dags för middag. Men uppdaterar mer när jag känner att jag har ork nästa gång. Jobbar ju veckan ut och sen på måndag börjar min treveckorsperiod =) Skönt att jobba på samma ställe länge =) Nu kan jag ju alla barnens namn, personalens och även alla rutiner o allt. Sååå underbart!
Nä mat var det... kram på er!

Kommentarer
Postat av: Smurvelmurvelsmurfen

Tänkte mest meddela att jag mestadels håller till på www.delokaliserad.blogg.se numera. Smurvelmurvelsmurfn i all ära, men hade börjat få lite läsare som höll på och gnällde ihjäl sig irl över att jag inte skulle gnälla så mycket om skolarbete. Så nu har jag skaffat mig en blogg de inte känner till, där jag kan gnälla hur mycket jag vill utan att folk blir sura ^^

2011-05-14 @ 07:31:26
URL: http://delokaliserad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0