torsdag 9 juni

Då var det torsdag och det har hänt en del sen sist. Har liksom inte haft någon vidare lust eller någon riktig tid att sätta mej här och uppdatera... men nu kör vi =)

Vi börjar med helgen som var rätt najs. På söndagen tog jag en rask promenad hem till Elin. Det var mysigt att sitta och prata en massa, tyvärr kunde ju omständigheterna vara bättre.. men tråkigt nog så är det som det är. Vi blev väl dock på lite gladare humör när monopolet åkte fram =) Blev även en rask promenad hem... i rask takt tar det 34 minuter varje gång jag går dit.. och hem tar det väl nån minut mindre eftersom man har nerförsbacke då.

På måndagen gick jag, Alex och Robin till Stenebergsparken med Elin, hennes Alex och deras lille Theo. Vi satte oss och slappade på en filt och fikade lite. Ungarna sprang och sparkade boll och lekte med bilar. Helt klart en lyckad dag =)

Alex, Elin och min Alex... ungarna leker bakom =)


Theo och Robin =)


Robin och Theo landade vid filten en stund =)

I tisdags hände det inte så mycket alls... Robin var på dagis, enda gången denna veckan. Men är fortfarande irriterad på dagis... för det första hade dom sommarfest i tisdags som vi missade eftersom jag fick reda på det samma dag. Dom kunde väl ha gett ut en lapp eller nåt om det?? För det andra så räcker det med att Robin kissar i byxorna en enda gång, och dom påminner honom inte om att gå på toa, så sätter dom på honom blöja för då orkar dom inte nå mer. Så jäkla dåligt att han inte kan få träna där. Han är jätteduktig hemma ju. Men men.. idioter.
Sen övningskörde jag i tisdagskväll med Leif. Vi hade lånat mammas bil eftersom det är manuell på den. Och det gick jättebra att köra denna gång =) Fick beröm av Leif med =)

Igår, onsdag, hade jag fullt opp större delen av dagen. Började med Kristoffers skolavslutning.

Sågen, jag och Robin gick och lämnade Kristoffer vid skolan. Sedan gick vi vidare till kyrkan och väntade på att barnen skulle komma dit. Dom gick flaggtåg från skolan till kyrkan.
Tyvärr blev det hemskt dåliga bilder i kyrkan... blir det ju tyvärr jämt i kyrkor.

Var mycket folk utanför kyrkan efteråt men Kristoffer hittade på oss ändå eftersom vi stod så nära utgången =)  Min fina grabb =)

Efter avslutningen igår gick jag och Robin hem. Kristoffer följde med sin pappa till sin farmors jobb. Sen skulle dom iväg o käka o så.
Halv fem till halv sju igår hade jag teorilektion på körskolan. Mycket intressant lektion och så fick vi såklart ny läxa. Han gick bara igenom lite av förra läxan.. men man måste ju ändå ta sitt eget ansvar o plugga... han skiter ju i om man får körkort eller inte. det är ju bara man själv som förlorar på att inte plugga. Men jag sköter mej så fint såå =)
Sen direkt efter teorin var det bara kasta sej iväg till fotbollsmatchen. Jag visste ju att matchen börjat halv sju så jag blev ju inte med hela. Men jag hann dit till andra halvlek och var med o spelade då. Tyvärr gick det inge vidare igår... vi spelade inge bra och förlorade med 3-0 mot laget som vi tidigare vunnit mot två gånger. Men men... får ta igen det nästa vecka =)

Idg är det som sagt torsdag. Ska packa lite åt barnen som ska åka till Uppsala idag. Kristoffer kommer hit efter lunch han med och ska också med ner till Uppsala till Alex mamma. Dom ska vara där ändå till söndag. Vi har aldrig varit utan ungarna så länge så det kommer nog kännas lite konstigt. Men samtidigt skönt... detta är första gången detta år som vi har barnvakt och kan hitta på nåt tillsammans jag o Alex. Vi har bestämt oss för att vi ska ner till ån och fiska lite nån kväll. På lördag åker vi o kikar på folkrace i Årsunda. Blir najs det med =)
Lugn och skön helg =)
Nä nu har "våra bästa år" börjat på tv.. kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0