måndag 13 juni

Ojojoj vad jag glömmer denna jäkla blogg ibland.
Aja... Som sagt så åkte ju ungarna till Alex mamma i Uppsala i torsdags. Och jag måste säga att det var en välbehövlig vila vi fick. Bara att kunna sova ut.. komma och gå som man ville.. allting. I torsdags gick jag och Alex ner mot alderholmen en sväng med fiskespöna. Vi småkastade lite bara och förväntade oss inte att få något, vilket vi inte fick heller.

På fredagen käkade vi lunch med Anna och Tim på stan och uträttade lite ärenden. Alex var ledig från jobbet i fredags så då kunde vi passa på att gå på stan tillsammans =)
Senare på dagen på fredagen så fiskade vi lite mer men fick inget då heller... tror vi var ute för tidigt. Skulle ha väntat tills lite senare då det blivit svalare o så så hade vi nog kunnat få någon fisk. Men men..

Lördagen spenderade vi ute i Årsunda och kollade på folkrace. Mamma och lillebror tävlade då. Styvfarsan var biträdande teknisk chef eller nåt sånt så han tävlade inte då utan jobbade istället =) Det gick inte så superbra i tävlingen... mamma kom bara till c-final och när den kördes så blev hon ivägputtad utanför banan av någon så hon kom inte loss. Men en glad dag blev det ändå =)
Snackade med Charlotte då med och fick reda på att hon blir med som funktionär i Rörberg 2 juli. Bra det, då har jag det problemet löst. Mycket snällt av henne att ställa upp =) Sen ska jag hitta någon med som kan vara med i Skutskär som funktionär 13 augusti, då Charlotte inte kunde. Men det löser sej förhoppningsvis längre fram.

I söndags tog vi en härligt sovmorgon innan ungarna kom hem. Det var skönt kan jag ju säga. Barnen hade haft jätteskoj och gjort allt möjligt. Dom hade ridit häst, vart med och kört traktor, hoppat studsmatta och en massa annat kul. Känns skönt att veta att dom haft så skoj =) Då känns det mycket bättre nästa gång dom ska åka dit. Robin har ju varit där flera gånger förr och älskar att vara där. Men detta var Krisoffers första gång, men han trivdes och hade skoj han med =)

Idag har jag haft fullt upp. Först lämnade jag Robin på dagis vid nio imorse.. sen närmare tio gick Kristoffer över till Sågen. Kristoffer blir ledig nu eftersom han ska på simskola varje dag i 3 veckors tid. Så Sågen tog med honom till simskolan och jag har varit ner på stan och lämnat in papper till barn&ungdom. Sedan åkte jag hem och pluggade lite körkortsteori. Nu jäklar blir det mycket pluggande... vill ha mitt körkort snart =) Går på teorikurser nu varje onsdag. Det blir tredje nu på onsdag och det ska vara sex tillfällen totalt. På onsdag nästa vecka ska jag köra min första körlektion på körskolan. Ska bli skoj.. men lite nervöst  det ju.
Ikväll hade jag tänkt åka iväg o simma men det regnar så förbaskat så jag struntar i det och pluggar teori hemma istället. Får simma en annan dag. Inte hela världen... det var ju ändå fotbollsträning igårkväll så man har ju rört lite på sej i alla fall =)
Nä nu ska jag röra på mej från burken ett tag. Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Elin {Mamma till Theo och änglarna Meja och Svea}

Japp det ska dom.. Den 26 juni är sista dagen dom har öppet..

2011-06-18 @ 10:08:41
URL: http://pruppen1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0