torsdag 7 juli

Ja men hallå där! Haha det var bara en vecka sedan... har tänkt hela veckan att jag ska skriva men det har liksom inte riktigt blivit av.
Har haft rätt mycket för mej känns det som... ändå har jag svårt att komma på något som jag gjort.

I fredags var jag förresten hos Charlotte och fick äntligen se de sex små kattungarna. Så hiiimla fina =D

Dom hade det så mysigt där hos mamma Samira. På bilden är dom precis en vecka gamla, men det var ju ifredags. Nu har dom öppnat ögonen o så =) Gobitarna!

I lördags var vi på folkrace i rörberg. Charlotte och hennes man Mattias följde också med. Mattias ville kika på tävlingen men Charlotte var med mej som funktionär. Det gick kanonbra! Var bara en viss halvvirrig tant som gjorde allt lite mer komplicerat än vad det borde vara... men hon blir inte med fler tävlingar så det e skönt i alla fall =) Hopaps i alla fall att Charlotte är med fler gånger. Vi var ett riktigt bra team =)
Trött, sliten och dammig var man när man kom hem med... men det var det värt hihi. Gick rätt bra för mamma, som tävlade då. Hon är ju inte van att köra med bakhjulsdrift men hon kom trea i alla kvalheaten och även trea i B-final =)

Grattis mamsen =)

I söndags skulle jag åkt med Charlotte och Mattias till ockelbo marknad.. men mådde så himla skumt så jag stannade hemma och vilade hela dagen. Mådde illa som fan, magen var knepig och jag kände mej totalt orkeslös. Fattar inte alls vad det var. På måndagen mådde jag mycket bättre.

Måndag, tisdag och onsdag har jag ägnat dagarna åt att plugga medan Robin var på dagis. Hade rätt mycket teori i läxa tills ondagseftermiddagen när det var sista teorilektionen. Så därför har veckan varit rätt så händelselös. Var ute och övningskörde lite med mamma tisdag kväll men det e typ det enda jag gjort. Hehe det var lite kul... vi fastnade i Hagaström. Vi fick stå och vänta aplänge på ett tåg som aldrig kom. Det stog även bussar och mycket andra bilar och väntade. Bilarna vände och åkte tillbaka en efter en... de stackars bussarna fick ju vackert stå kvar eftersom det är för trångt för dem att vända. Men jag lyckades vända jag med =) Haha jag såg när jag vände att det var Hampus som satt i bilen bakom mej. Han vinkade så glatt han hehe. Men vi vände och åkte tillbaka... tack o lov var nästa järnvägsövergång inte påverkad av felet på det första så där var bommarna oppe.

Idag hade jag körlektion med körskolan. Gick bättre denna gång. Vänjer mej mer och mer vid deras bil och efteråt fick jag även lite beröm. Läraren sa att det går ju bra det här och det känns skönt att höra. Idag har jag fått backa runt hörn. Jag kan det jättebra bara jag får använda höger sidospegel lite också... men en gång satte han ett papper framför den så att jag inte skulle kunna kika i den... då gick det mindre bra. Men men.. sista gången kollade jag både bakåt och i sidospegeln, gick skitbra och var tydligen godkännt =) Tycker det är jobbigt att behöva sitta och vända sej om sådär.. man sitter ju inte naturligt precis. Men men.. Längtar faktiskt lite till nästa torsdag då jag ska köra igen. Det han sagt att jag ska träna mycket på hemma är att kolla mer i speglarna, parkera både vanligt och fickparkera, träna mer på att backa runt hörn o så.. har aldrig fickparkerat med honom men jag har gjort det hemma och lyckats bra ett par gånger. Men det är lika bra att nöta på tills det sitter. En till sak jag ska träna på är att följa skyltar vart jag ska nånstanns... jag är bra på att kolla hastighetsskyltar, väjningsskyltar och såna grejjer... men mindre bra på vart jag ska åka =)

Just nu har Alex gått ner med Tim till getaway för det var nåt band dom ville lyssna på... dom har inga biljetter för att gå in men dom ska väl typ stå utanför o lyssna. Det hörs ju en del ända hit så höra borde dom ju göra i alla fall =) Så just nu är jag ensam, förutom Robin som nyss gick o lade sej.
Tror jag ska spela lite och njuta av att kunna göra vad jag vill en stund.

Imorgon kommer Charlotte hit på dagen och håller mej sällskap. Kristoffer komer hem igen han med efter lunch. Han har varit hos sin pappa en vecka. Träffade Kristoffer tidigare idag då jag skulle hämta Robin på dagis. Kristoffer hade blivit ansiktsmålad till batman men han var mest bara svart i ansiktet eftersom han dessutom badat hehe. Gobiten min =)

Nä spela var det... kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0