onsdag 20 juli

Har haft tisdag i huvet hela dagen... drygt!

Tänkte börja med att svara på en fråga som jag fick som kommentar... varifrån min snygga design kommer.
Såklart är det Helle nere i Göteborg som ska ha stort tack för den! Själv är jag hopplös på att fixa och ordna... men Helle hon kan hon =)

Idag har jag varit till barnmorskan och skaffat mej nytt preventivmedel.. hatar den där jäkla sprutan, som ni kanske läst tidigare. Nu blir det en sån där ring som man stoppar upp i muffen =) Nuvaring hette det tydligen... så.. ska börja med den ikväll tänkte jag.. sen ska den sitta i tre veckor. Den här första blir en på prov bara. Om jag trivs med den så ska jag hämta ut fler. Förhoppningsvis så försvinenr alla jäkla finnar snart och så kanske man även får lite regelbunden mens igen.. något jag saknat som fan sedan jag slutade med p-pillren. Men hon ville inte ge mej p-piller igen eftersom jag snusar.. och det är ju stor risk för blodpropp. Det är samma hormoner i den här ringer men det var mindre dos östrogen så därför gick det bra =)
Hoppas bara den funkar bra nu då. Och att man kommer ihåg att ta ur den efter tre veckor hehe.

Imorgon blir det körlektion på förmiddagen. Sedan får vi se vad det blir resten av dagen. Ska köra med leif imorgon kväll med. Jag har ju nyckeln till mammas Suzuki nu när hon är på Gotland så det blir den vi kör =)

Nä nu ska jag spela lite eller nåt... finns inte så mycket att göra när Alex o Tim glor på film. Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Elin {Mamma till Theo och änglarna Meja och Svea}

Du kan beställa en sms tjänst som är gratis som påminner dig om när du ska ta ut ringen och sätta i en ny ;) jag har samma preventivmedel och jag har beställt sms tjänsten så jag hoppas det funkar ;P

2011-07-21 @ 09:40:47
URL: http://pruppen1987.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Vilka grejer det finns! Stoppar man upp den själv? =) Jag har koppar spiral och den funkar utmärkt! Jag vill inte "stoppa" i mig hormoner. så för mig var valet enkelt... den stoppar BM in och sen sitter den där i fem år. om man inte vill plocka bort den tidigre då =) Hoppas det här passar dig och att det funkar bra.. Annars finns ju alltid koppar alternativet.. Enda nackdelen, KAN vara att trådarna blir lite för långa och då kan "killen" känna dom vid sex ... Men de får dom stå ut med ;) Annars så kan BM klippa ner dom lite =) Lycka till i din jakt på preventivmedel! =)

2011-07-21 @ 19:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0