måndag 11 juli

Faktiskt lite skönt med måndag igen, och samtidigt känna att man inte måste plugga som en tok. Sista teoritillfället var ju i onsdags så nu är det slut på läxor. Ska ju fortsätta plugga på egen hand ändå men det är ju inte lika bråttom.

Helgen har varit najs... i fredags var jag med Charlotte på stan och uträttade ett par ärenden hon hade. Sen följde hon med hit. Vi satt och snackade och sen följde hon även med och hämtade Robin. Kvällen blev en lugn hemmakväll.

På lördagskvällen så kom Tim och Anna hit och efter ungarna gått o lagt sej så delade vi på en familjepizza. Det var faktiskt gott... jag som inte är så förtjust i pizza. Vi hann se en film också innan mamma och Micke kom hit. Micke stannade här med ungarna så gick jag, Alex, Tim, Anna och mamma mot Getaway för att lyssna på Hammerfall. Vi mötte upp Sågen och sedan Charlotte och Mattias också. Blev en riktigt trevlig liten skara som traskade iväg ut på udden för att kika. Därifrån både hörde och såg man scenen jättebra.

Hammerfall =)


Alex, Sågen, mamma och Tim.. tror Anna står där bakom =)


Charlotte och Mattias =)


Hammerfall =)

Dom var faktiskt bra.. ven om många gnäller. Jag är i alla fall nöjd. Har ju lyssnat på dom i många år men detta var första gången jag har sett dom på riktigt =)

Igår var jag hos Elin eftersom hon fyllde 24 år =) Grattis grattis =D
Var mycket trevligt folk där. Elins föräldrar och syskon, svärmor och ett gäng till. Och lille Theo charmar alla =D


Elins syster Emma och Elin =)


Theo käkar kaka =)

Efter alla hade gått så gick vi ut och lekte med Theo. Ungen älskar ju vattenpölar. Och eftersom det kom en rejäl regnskur ett tag så fanns det gott om dom =)



Ungen sprang fram och tillbaka mellan vattenpölarna och stänkte o hade sej. Tur att det finns badkar sen säger jag bara hihi.


Pappa Alex ställde sej på behörigt avstånd och ville inte bli blöt =)


Jag och Elin roade oss med att försöka få ungen att stå still en sekund så att man kunde få nån bra bild på honom. Men det var inte Theo alls lika sugen på hihi.

Jag stannade ända till kvällen och sedan bestämde jag mej för att promenixa hem eftersom vädret blivit bra igen. Elin ville gå med mej en bit men det slutade med att hon gick hela vägen hem med mej innan hon vände hehe. Så kan det bli =) Bra mycket roligare att gå med trevligt sällskap i alla fall så jag klagar inte... tråkigt för Elin bara som skulle gå hela vägen tillbaka igen.

Idag har det varit en lugn dag. Robin har varit på dagis och Kristoffer på fritids. Fritids var ner till stenebergsparken och badade o så... så jag hämtade honom där. Han var även ansiktsmålad så nu har han en stor fjäril i fejset =)
Lite drygt var det bara att vi var tvungna att gå tillbaka till skolan och hämta hans cykel. Tror cykeln får stanna hemma resten av veckan ifall dom är mer i stenebergsparken... så kan man hämta honom där då så behöver man inte gå till skolan alls i så fall.
Ikväll ska vi kika på en lägenhet också. En fyra är det... några hus bort bara. Även om vi tycker om den så får vi se om vi flyttar.. får tänka på det sen. Om vi vet om vi vill ha den eller inte. Känns som att vi flyttat mycket sista åren. Den här gången skulle det ju bara bli några hus bort... inga dagisbyten eller skolbyten.. så det e ju bra. Men får se ändå... den är en tusenlapp dyrare i månadshyra än vad den här lägenheten är också. Men kika kan man ju göra i alla fall.

Nä nu ska jag pyssla med lite annat... ladda om diskmaskinen kanske. Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0