är det onsdag idag?? 16 juni

Fy vad dålig koll jag fått påvilken dag det är... veckan går ju så jäkla snabbt. Kom hem så sent igår så jag orkade inte blogga. Blev inge simma igår för när jag och Alex spelat tv-spel klart så var klockan så mycket att jag bara skulle få stressa. Istället tog jag en promenad med Jonas.. promenaden tog lite längre tid än vad vi tänkt. Den brukar ta ca 1,5 timme.. nu tog den ca 2,5 timmar... Men vi gick en omväg. Istälelt för direkt ner till stan och genom boulongern så gick vi först ut på Gävle Strand för att kolla nybyggena där. Sedan bort till boulongern och bort mot högskolan. Mitt i allt ringde mamma. Hon berättade att mormor fått åka in till sjukhuset igårkväll eftersom hon hade så tungt att andas.. och hon hade tydligen haft svårt att andas ända sen i helgen. Uscha.. dom trodde först att det var något med hjärtat. Men EKG:n i ambulansen visade, tack och lov, ingen pågående hjärtinfarkt.. så hon blev kvar under natten för observation. Dom hade väl nån teori om kärlkramp.. så det verkar inte vara så allvarligt i alla fall. Men usch vad svårt det var att sova inatt.. min mormor får verkligen inte ta vägen någonstans, hon e ju min momme! Hon som tagit hand om mej så mycket när jag var liten, varje dag innan jag började på dagis. Då kom hon alltid hem till oss när det var dags för mamma o pappa att åka o jobba och passade mej. Och jag har alltid varit mycket med henne i stugan o så på somrarna även sedan morfar gick bort. Vi står varandra så nära och har alltid gjort det. Vi kan ringa varandra och prata hur länge som helst. Mamma brukar skoja o säga att jag och mormor är likadana för vi pratar lika mycket båda två =) Så.. nä hon får verkligen inte försvinna nånstans än på väääldigt länge! Jag ringde mamma idag och hon sa att mormor hört av sej själv och sagt att läget var okej men att hon skulle stanna på observation och så skulle dom ta mer prover. Längtar tills jag får prata med henne också. Men förhoppningsvis går allt bra nu och så kan jag, Alex och ungarna åka upp till stugan och träffa henne som planerat på midsommar.
I övrigt så har denna dag varit väldigt lik måndagen och gårdagen... simskola! Idag fick dom träna på att göra bentagen ordentligt. Kristoffer har väl lite problem med det men ingen kan ju kunna allt i början. Så det kommer nog. Och simlärarna är så tålmodiga och visar genom att hålla i hans ben och gör bentagen åt honom. Så snart kan han nog själv =)
Nä nu ska jag kika vidare... kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0