Tisdag 28 december

Ja då var snart det här året slut med... fasen vad tiden flyger iväg. 2011 händer en hel massa... jag ska förhoppningsvis ha körkort, vilket är mitt nyårslöfte. Robin fyller tre (känns som om han föddes igår).. Kristoffer börjar ettan.. uuusch jag e gammal! Mitt lilla barn börjar ettan! Uuuh han e inte liten nå mer.
Tänkte förresten bjuda på lite bilder från vår jul... har i alla fall inget annat vettigt att bjuda på =)


Börjar med en bild på granen, tagen några dagar före jul. Vi lånade mammas gran, precis som förra året. Mamma trodde att hon skickat med allt julgranspynt.. men icke. 8 st kulor hehe.


Mamma kom sedan med resten av pyntet... och se så fint det blev =) Kristoffers julklappar hamnade där eftersom han firade jul hos sin pappa och inte med oss. Några av Robins fick vara med där också så att han skulle ha något att göra när Kristoffer öppnade sina.


Julen firades i Uppsala hos Alex mamma. Dom här två gobitarna heter Bessie och Telly och är mor och dotter.
Jag  var lite skeptisk först till att fira jul där... men det blev riktigt trevligt =)


Vi åkte dit dagen före julafton. Här är en bild på Telly och Alex lillasyster Jessica. Alex lillasyster Jenny i bakgrunden.


På julafton fick Robin ha sin pepparkaksdräkt som han missade att ha på lucia eftersom han var sjuk då. Han var så fin min lilla gubbe =)
Hehe ifall ni undrar så kisar han för blixten.


Sedan skulle det tas kort på oss allihopa som Alex mamma skulle skriva ut och ge till alla släktingar.
Här har vi Alex lillasyster Julia, lillasyster Jessica, Robin som hade en egen liten fåtölj, Alex, jag och till sist lillasyster Jenny som ligger framför. Det ser lite kul ut... Robin kunde inte vara stilla en halv sekund och mina ben ser mongo ut eftersom jag sitter på huk.


Alex lillasyster Julia och en himla glad Robin =)


Alex mamma hade en bobbycar hemma med släp och allt... Robin älskade den =) En apelsin hade han tydligen hittat med =)


Alla tre vovvarna... Ayla, Telly och Bessie... så himla fina =) Dom har två katter med men dom ville aldrig va med på bild. Dom har en massa mer sjur också... marsvin, kanin, hästar och en jäkla massa mjölkkor. Säkert nå mer djur som jag missat hehe.


Robin lyckades riktigt bra med att öppna paket om man hjälpte honom med snöret.


Han fick bl.a en lastbil som han verkligen älskar =)


Alex mamma, Carina, tyckte inte heller om att va med på kort hehe. Desto roligare =)


Alex morfar kom också. Himla trevlig människa =) Bakom honom sitter Carinas man Lars-Erik och Jessica. Alex fick vara med på närbild =)


Robin fick himla mycket. Här leker han med en brandbil som han nyss fått opp ur ett paket. (ser rolig ut pga blixten igen)


Dagen efter julafton var det dags att åter bege sej mot Gävle. Robin ligger här på golvet och tar det lugnt med en av vovvarna.
Vi åkte tåg och på vägen hem så skulle vi hoppa av i Skutskär och fira en jul till.


Robin alldeles innan det var dags att åka till tågstationen i Uppsala. Han är ju riktigt duktig på att spela piano... kanske blir en liten mozart =) Men han tyckte det var roligast när jag spelade Pippi Långstrump =)


Alex och Robin öppnar julklappar i Skutskär =)
Sedan fick vi jättegod middag innan vi blev hemskjutsade av Alex pappa. Faktiskt lite trevligare där än i Uppsala.. eller.. jag har inget emot min svärmor eller någon annan där. Men gillar ju min svärfar och hans fru klart mycket bättre. Och har man varit i Uppsala så måste man tvätta alla kläder när man komemr hem, även om dom inte blivit använda, för allting luktar ko!!


Kristoffer kom till oss på söndagen och då blev det ännu mer julklappar. Han fick en massa Ben Ten-grejjer och Bakugan (stavning?) så ungen sken som en sol och gör det fortfarande =)


Robin fick ju också en del till och här leker han med ett pussel. Jätteläckert med en pinne med magnet på så han kan fiska =) Han leker med sitt pussel hela tiden =)

Ja det var lite om vår jul. På nyår blir det lugnt eftersom vi har båda barnen här. Tim kommer hit och äter nyårsmiddag med oss... sen får vi se om brorsan och hans tjej komemr förbi också. Det blir väl att väcka barnen före tolv och sedan gå ut o kolla på lite raketer innan dom får gå in o lägga sej igen. Och då på nyår så har ju jag och Alex varit förlovade i 2 år också... hua vad tiden går fort. Eller.. det är på två sätt. På ett vis känns det som om tiden gått snabbt och dessa 4 år vi har tillsammans gått jättefort. Å andra sidan känns det som att det alltid varit vi och inte skulle kunna vara på något annat sätt =)

Den här veckan ser ut att kunna bli rätt fullspäckad med "göra"... Pappa var här och hälsade på idag. Ikväll var jag iväg och simmade. Imorgon ska jag hundvakta pappas lilla hund på dagen. När Alex komemr hem från jobbet ska jag förmodligen ner på stan med Elin, förutsatt att hon mår bättre än idag. Imorgonkväll blir det övningsköra med pappa. Det har jag längtat efter =) Behöver köra mycket oftare än vad jag gör... längtar tills jag kan börja på körskola. 
Nä nu ska jag kolla vidare lite. Kram på er alla! 


Kommentarer
Postat av: Smurvelmurvelsmurfen

Ser ut som att du haft en trevlig jul ^^

2010-12-29 @ 07:57:24
URL: http://smurvelmurvelsmurfen.blogg.se/
Postat av: hanna

har du och alex robin gemensamt eller båda barnen? :)

2011-01-25 @ 22:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0