söndag 8 augusti

Ja då var det söndag. Imorgon är det vardag igen och då börjar barnen på dagis/fritids igen efter sommarledigheten. Ska faktiskt bli lite skönt att få några timmar för sej själv på dagarna igen. Men nu i början är det inskolning på fritids för Kristoffer. Vet inte hur länge det blir att man ska vara med då... om det e lika som inskolning på dagis eller hur det blir. Men det visar sej. Sen den 17:e börjar själva 6-årsverksamheten. Min pojke har blivit så stor =) man får ju nästan lite ångest... men men. Han tycker det ska bli jätteroligt att börja och det känns ju bra. Han känner ju en del barn redan också som bor här på gården och som han leker med varje dag annars. Så det e bra det.
Igår skulle jag ha varit ut i boulongern med Jonas och druckit lite öl.. men så blev det inte. Jonas kompis hade blivit dumpad av sin flickvän så Jonas var med honom istället. Gjorde mej ingenting.. jag ringde Leif och så fick jag övningsköra en massa igårkväll istället =) Jag fick till och med prova köra på en väg där det var 70 innan jag svängde ner på grusvägen... det var lite läskigt. Jag vågade inte köra 70 så jag låg strax över 50 istället hehe. en fick möte en gång och det e fan också läskigt. Man vill liksom köra ut åt höger när man får möte men det kan man ju inte göra... känns som att det andra bilen inte ska få plats att komma förbi.. men det fick den såklart. Allt gick bra i alla fall =) Men.. det var läskigt hehe. När grusvägen sen tog slut så fick jag vända och köra samma grusväg tillbaka. Så jag har backat!! Och vi hamnade inte i diket!! Naaajs =)
Idag får vi se vad som händer... blir nog en lugn hemmadag bara. Ska försöka ta mej till affärn och handla lite och så ska jag försöka komma iväg och simma lite. Jag gick ju upp ett kilo under Gotlandsresan och det kilot ska bort igen =)
Nä nu är hela familjen mätta och belåtna efter frukosten och påklädda.. men inte jag så jag måste göra nåt åt det. Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0