fredag 13 augusti

Då var det fredag... idag hörde Sågen av sej tidigt och sa att jag kunde skicka över Kristoffer. Vi bor ju på samma gård så.. =) Annars brukar Kristoffer äta lunch hos mej innan han går över.
Idag blir det en rätt lugn dag. Ska ner på stan en sväng med Elin. Robin ska få nya gummistövlar eftersom han vuxit ur dom han hade. Mot kvällen får vi se vad som händer.
Igår var jag och brorsan på Uniflex och skrev kontrakt. Och så fick vi mer info om nästa vecka när vi ska jobba ute i Karlholms bruk. Blir måndag - torsdag och vi ska jobba 15.30-00.00. Blir najs att göra nåt annat än att jobba med barn. Men på måndag ska jag jobba dubbelt. Först börjar jag 7.30 på brynässkolan... sedan hämtar brorsan mej där och så ska vi på en gång till nästa jobb. Så jag är nog inte så pigg efter måndgen skulle jag tro. Ska känna efter lite hur pass jag orkar jobba dubbelt. Går det bra kanske jag försöker göra det fler dagar än måndagen. Vi var i alla fall och hämtade ut arbetskläder igår på Grolls. Så nu har jag ordentliga jobbarskor med stålhätta, arbetsbyxor och en t-shirt. Jag antar att Uniflex ska ha tillbaka dom kläderna när jag inte ska jobba mer åt dom men jag får väl ha dom ett tag. Dom har ju inte kostat mej nåt så.. och hon sa att vi kanske får fler uppdrag från Uniflex sen så jag antar att kläderna är mina tills det inte blir mer jobba åt dom alls. Men ska höra efter.. dom kanske vill ha tillbaka grejjerna efter torsdag redan. En bra grej med skorna är att det är nån speciell sula i dom också så att man är jordad ifall man får en stöt =) Riktiga grejjor det där. Tur att Uniflex står för sakerna.. kollade priset på skorna och bara dom går på över 1400 spänn hehe. Inte illa =) Träffa Carro på Grolls också.. hon skulle hämta ut nya arbetsbyxor åt sej. Hon jobbar ju som rörmokare så hon behöver ju rejäla brallor. Kul att se henne igen och vi bestämde att vi ska ses nån dag. Var längesedan vi hittade på nåt nu. Men det får nog dröja lite.. nästa vecka är det ju som sagt lite fullt opp.
Nä nu ska jag kika vidare lite innan "våra bästa år" börjar på tv. Kram på er



Bild på mej och Carro för flera år sedan =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0