onsdag 28 april

Fy saten det har inte blivit mycket tid över de sista dagarna... har jobbat en massa o så.
I måndags var det ju måndagsutbildning tillsammans med de andra Mary Kay-konsulterna. Jag fick med mej en gäst, Fia, som är Alex "moster". Vi hade supertrevligt och hon fick sitta make-up modell. Knäppte före- och efterbilder och så fick hon ju nu chansen att prova mer make-up än den jag har hemma. Det var skoj. För jag har ju så gott som bara hudvårdsprodukter till mina visningar.
Igår jobbade jag på Fridhems fritids och idag var jag på Nynäs Montesori i åk 4-6. Denna dag kunde ju lugnt varit roligare.. nu har jag blivit slagen av en elev för första gången. Fy faen säger jag bara, vilka ungar det finns! Han slog mej två gånger på armen och sedan kastade han en pall på mej... för att han inte fick ha den bärbara datorn just då. Han satt liksom bara och lekte samtidigt som en annan elev behövde datorn till att söka fakta om Dalai Lama... uuusch... och så ska jag vara i samma klass imorn med. Får väl se hur det går. Man kan ju hoppas att han lugnat ner sej lite då i alla fall. Som tur är så kan ju inte 11-åringar slåss så hårt... men ändå. Man ska ju inte behöva stå ut med vad som helst när man kommer som vikarie. Förr när jag var gravid med Robin så var det ju en i åk 9 på en skola i bomhus som kastade böcker på mej. Vad lär folk sina ungar egentligen? Jag pratade med rektorn idag i alla fall och under morgonen imorn så kommer en till lärare och är med ett tag. Känns skönt det.
Aja.. ska väl ta o börja med maten snart... är förvånad över hur snällt Robin leker i sitt rum just nu. Annars brukar man inte kunna sitta vid datorn innan han har lagt sej för kvällen för han brukar bara stå bredvid och gapa och vilja komma upp i knät. Men ska kolla vidare lite snabbt innan det är käk.. kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0