söndag 4 oktober

Ja det blev inge bloggande igår... pallade inte.
Det som hände igår är följande: Först plingade det på dörren... någon som plingade som en galning. Jag gick och öppnade och där står en karl som ser hemsk ut. Hans kläder var bara trasor, han hade inget skinn på händerna och skinnet hängde i slamsor på hans ben och armar. Hans fru var också där och hon stod invirad i en jättsstor filt men hon hade brännskador i ansiktet och på benen, så vitt jag såg. Dom hade även tre barn med sej... ett spädbarn i barnvagn som bara var någon månad gammal och två flickor i ca 3-4 års ålder. Karln pratade osammanhängande om att det brann, någon gasolgrill och att ringa ambulans. Så jag hämtar mobilen fort som sjutton och ringer 112. Dom skickade ut 3 ambulaser och ett gäng brandbilar på en gång. Jag kollade barnen om dom var skadade men på dom syntes inget alls. Jag fortsatte vara med barnen och försöka hålla dom lugna. Ambulanserna och brandmännen kom på bara ett par minuter. Det var på åttonde våningen i vårt hus som det brann och enligt tidningen idag hade det varit en gasolgrill som smällt. Efter att Karln och hans fru fått komma iväg i ambulanserna så skulle även barnen få följa med till sjukhuset för en koll och det visade sej sedan att dom var lindrigt rökskadade... tack och lov att dom klarade sej från brännskador!! Sedan gick jag tillbaka in till mej eftersom Kristoffer var lite rädd o så... men räddningstjänsten plingade på sen och frågade hur jag mådde. Det är svårt att vet i förväg hur man reagerar vid sådana tillfällen. Skönt att jag kunde hålla huvet kallt i alla fall. Men chockad blev jag ju lite... så jag var lite skakig o så. Men det var inte så mycket att jag behövde följa med till sjukhuset i alla fall. Men jag skulle ringa om jag fick svårt o andas eller nåt men det har jag inte fått. Var däremot väldigt svårt att sova inatt för både mej och Alex... Alex fick torka av vår ringklocka efteråt för det var blod och skinnslamsor på den.. Huua. Kvinnan hade dom flygit ner till Akademiska i Uppsala på en gång igår, där ligger hon nu i respirator. Karln hade legat på intensiven här i Gävle först men sent igår kväll hade dom kört ner honom till Uppsala med så nu ligger han också i respirator. Barnen hade lindriga rökskador och hade fått komma hem till någon släkting redan igår. Så... nu var det uppdaterat angående det... Fy.. är fortfarande så man har lite hjärtklappning. Men det går väl förhoppningsvis över snart.. Vill inte behöva in till nå läkare jag med... blää.
Är ni sugen att kolla så står det lite på aftonbladets hemsida och även på arbetarbladets. Nu ska jag vara lite social med Alex lillasyster som är här. Kram på er

Kommentarer
Postat av: Ellen

Men fy vilken händelse.. stackars er, ja hade ju stått i panik ellr nått sånt.. stackars familjen. tur att dom klara sej, ja hade nog inte hellr kunnat somna..fy

2009-10-04 @ 16:03:31
URL: http://truelovemate.blogg.se/
Postat av: smurvelmurvelsmurfen

Shit vad läskigt :S

2009-10-04 @ 17:41:12
URL: http://smurvelmurvelsmurfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0