Onsdag 11 november

Oj vad den här vecka studsade iväg... har fortfarande måndag i huvet. Det hade jag igår med hehe. Jaa du man hänger liksom inte med.
Igårkväll ringde min styvfar till mej och frågade om jag ville övningsköra. Det ville jag ju såklart, i tron att det var automat jag skulle köra eftersom vi pratat om det. Så han hämtade upp mej... med deras stora jäkla bil som det är manuella växlar på. Hans brorsa hade tydligen den andra som jag ville köra. Bläää. Darrade som ett asplöv när vi kommit iväg till näringen och vi bytte plats så att jag satt på förarsidan. Uscha... är så jäkla skraj. Och jag visste ju hur det gick sist.. när jag studsade några meter och sedan inte bågade mer haha. Men men... den här gången fick jag prova när han satt på "lågväxel" och jag skulle inte använda gaspedalen alls. Jag fick lägga i ettan och släppa upp kopplingen så att jag rullade alldeles lagom sakta =) Det passade mej alldeles utmärkt. Fick då öva på att inte släppa upp kopplingen för snabbt och att löra mej bromsa. Så... en körlektion blev det helt utan gaspedal. Skönt att få prova så... innan har jag ju fått panik så fort bilen rört på sej. Men i den snigelfarten gick det helt kanon =) Måste bara påpeka att det var 2:a gången i mitt liv jag satt bakom ratten.. och ni hörde ju hur det gick förra gången. Men... det var en upplevelse. Och jag har gett mej fasen på att om jag inte lyckas lära mej köra manuell så blir det att ta kort för bara automat.
Idag blir det fika med Mikalea.. ska möta henne kl 11 på stan. Blir bra för då har vi tre timmar på oss innan jag ska hämta plupp på dagis. Nä nu ska jag fortsätta kolla runt lite innan det är dags att gå. Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0