fredag 24 juli

Idag har Kristoffer kommit hem =) Skönt att ha honom hemma igen. Bäst är det ju alltid när hela familjen är samlad =)

Förstår däremot inte hur hans pappa tänker... fattar inte varför han lämnar bort Kristoffer hela tiden när Kristoffer ska vara hos honom. Vill han inte vara med sin son alls? Kristoffer gillar ju att vara hos sin farmor och det är ju inte konstigt när hon köpt varenda leksak han vill ha... Men jag tycker verkligen att det är jobbigt nog för ett barn att ha två hem... Han ska liksom inte ha tre. Vet inte vad jag ska göra snart... Sågen säger bara "När jag har Kristoffer så bestämmer jag vart han ska vara".
Men så kan det väl inte vara... Om han inte kan vara hos sin pappa så ska han väl vara hos mej?? Det är jag och Sågen som har vårdnaden om Kristoffer... inte jag och Sågens morsa!
Blir bara så jävla arg! Tänk om han kunde ta sitt ansvar och lägga festandet på hyllan så att han kan vara med sin son!

Kommentarer
Postat av: Madelene

Fy vad tråkigt! Inte bra för barnen att flänga hit & dit. Dom behöver trygghet och rutiner. Hoppas att det löser sig annars hade nog jag sökt häjlp till detta. Kramar

2009-07-25 @ 23:06:16
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Nadja

Håller helt med faktiskt.. Har han inte tid för sin son när det är hans vecka kan han lika gärna vara hos dig. Annat om det bara sker emellanåt, om det dyker upp något. Men är det regelbundet så tycker jag att ni ska diskutera om han verkligen ska ha honom så ofta?

2009-07-26 @ 15:57:34
Postat av: Anonym

Men han har ju rätt i att när han är hos honom så är det han som bestämmer.. visst kan han vara med honom i stället för o lämna bort honom men samtidigt behöver han vara ensam med farmor med.. när du har träffat en annan kille vill du inte attsågen frågar dej om barnvakt utan man fixar sitt på sin egen vecka... barnen är små o de anpassar sig bra.. men förstår va du menar iaf.. men man lär se de ur två sätt..

2009-07-27 @ 10:59:35
Postat av: Madelene

Oj oj säger jag till den där anonyma kommentaren. Först å främst så är det FEGT att vara anonym, att inte våga stå för vem man är och vad man tycker! För det andra så kommer du att förstå vad Katrin menar den dagen du får barn själv, det verkar dock inte som om du har några idag.. Självklart ska barnet få vara hos sin farmor, mormor osv. MEN det ska inte ske regelbundet och bara för att festa. Precis som Katrin säger så kan farmor ha Kristoffer bara på dagen oxå, någon timme. Att ha sin son varannan vecka är lite endå, så den tiden borde man ta tillvara på. Jag själv har en dotter och jag jobbar varannan helg från 7-21, det är sjukt jobbigt då jag inte ser henne på hela dagen, hon sover när jag åker till jobbet och sover när jag kommer hem. Men det är jag det. För mig är iaf Barn det viktigaste av allt. Har man skaffat dom, får man även ta hand om dom. Barn är mycket smarta och förstår mer än vad vi tror att dom gör.

2009-07-27 @ 20:01:11
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0