tisdag 23 augusti

Idag har jag vair på Lernia... den där "jobbsökarkursen" jag går på. Det började klockan nio och vi såg på film idag. En riktigt bra film faktiskt.. men den var i 4 delar och vi såg bara 2 idag. Så det blir mer nästa vecka. Var någon kille som stog på en scen och pratade en massa om hur vi funkar, hur vi tänker och gör. Låter tråkigt men han var rolig och hade ett speciellt sätt att lägga fram allt på så man skrattade och lyssnade till allt han sa. Riktigt bra var det.
Efter det så gick jag in till stan och mötte Elin. Vi tog en fika och sedan gick vi runt lite på stan. Jag har fått Robins urväxta bilbarnstol såld så jag köpte en alldeles egen hårklippningsmaskin för dom pengarna =) Sedan köpte jag en jättesöt pyjamas åt Robin för hans pyjamaser börjar bli korta i armar och ben... han växer ju som ogräs hehe. Jag och Elin gick och skulle kolla på vinterkläder åt ungarna med... eftersom det blir vinter snart och Kristoffer behöver en overall eller jacka och täckbyxor... På KappAhl hittade vi superläckra kalsonger som var svarta och rosa. Vi började skämta om hur våra karlar skulle reagera om vi kom hem med såndana åt dom. Det var tre för två också så det slutade med att vi köpte tre kalsonger var åt våra karlar... självklart var ett av paren dom rosa =) Köpte ett par gröna och ett par blå också.. Vi bad att få det inslaget och så fick min älskade en liten present när han kom hem. Helt utan vidare =) man måste få göra så ibland med =) Hittade föresten en overall som jag ska köpa åt Kristoffer nästa månad. Den är svindyr men han behöver nåt ordentligt att leka ute i i vinter och det e ju lltid kul när ungarna har nya snygga kläder =) Och sedan.. efter vintern så antingen säljer jag den eller så spar jag den åt Robin sen. Tror nog jag spar den... eftersom den e så fin och dyr.
Efter stan följde Elin med och hämtade barnen på dagis och sedan hem hit. Vi har sett på tv... busat med ungarna.. och umgåtts ända tills vid 19-tiden då hon var tvungen att åka hem.
Imorn ska jag jobba på Solängen igen. Har bara en lektion i bild då men jag får ju lön för 4 timmar i alla fall =) det e ju bra. Sedan ska Kristoffer på fotboll imorn så då ska Sågen hämta honom på dagis och ta med honom dit eftersom jag jobbar. Och så får Kristoffer komma hem hit igen efteråt och äta kvällsfika, bada och sedan gå o lägga sej. Hinner inte se honom mycket alls imorn =/
Nä nu ska jag spela lite innan det e dags att gå ut och hämta tvätten i tvättstugan. Kram på er




En gammal bild på Elin och Robin

Kommentarer
Postat av: smurvelmurvelsmurfen

Sorry att jag påpekar, men det var den 25:de igår, inte 23:de :P

2009-08-26 @ 07:27:12
URL: http://smurvelmurvelsmurfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0