onsdag 19 augusti

Så... idag har jag varit på Bokia och på Akademibokhandeln och frågat om praktikplats. På Akademibokhandels tog dom inte emot praktikanter över huvet taget. På Bokia fick jag ett kanske... ska dit fredag förmiddag och lämna ett CV... men dom var noga att påpeka att dom inte har möjlighet att anställa någon sedan. Men jag sa som jag sagt tidigare.. att jag är ute efter att skaffa mej mer arbetslivserfarenhet och även kanske kassavana. Så att det blir lättare för mej att få ett riktigt jobb sen. Jag berättade oxå att jag jobbar som timvikarie redan och att jag söker jobb hela tiden. Så jag skulle liksom vara på praktikplatsen dom dagar jag inte jobbar och då får jag aktivitetsstöd från försäkrningskassan. Ska försöka jaga reda på min handläggare på arbetsförmedlingen oxå oxh snacka med honom lite närmare om vad som gäller om jag får praktikplatsen. Men får försöka ringa typ fredag förmiddag... ska jobba nu imorgon och på fredag eftermiddag på Solängskolan. Ska ha några bildlektioner. Var lite roligt för dom ringde direkt till mej från skolan istället för att gå via vikariejouren. Måste ha gjort ett gott intryck sist jag var där hihi =)
Imorn ska Robin få gå på dagis igen oxå... han har ju inte haft nå feber eller nåt under dagarna han har varit hemma och jag har tagit tempen flera gånger om dagen. Lite småsnorig är han men vilken unge är inte det?
Sågen messade idag och sa att Kristoffer hade fotbollsträning idag... det hade jag ingen aning om.. lite tråkigt för jag fick veta det så sent så då kunde jag inte följa med. Dom har ju haft sommaruppehåll med fotbollen och jag hade ingen koll på att det skulle börja igen idag. Men jag kanske kan följa med nästa vecka istället... om jag inte jobbar då.
Nä nu ska jag nog spela lite innan det är dags att sova. Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0