Tisdag 6 januari

Nästan ett år sedan jag skrev sist... Tappade lusten totalt ett tag där. Men det kan det kanske bli ändring på =)
Har varit ett bra år. Inte hänt skitmycket och inte varit händelselöst heller. Lite lagomt sådär =)
 
Sist jag skrev hade vi vår första kull kattungar som skulle till att flytta. Den 11 juni föddes kull nummer två. Vi har fått så himla vackra kattbebisar med världens bästa temperament. Har haft fortsatt kontakt med i stort sett alla som köpt våra bebisar och alla är så nöjda över de härliga katter det blivit av dem =) Flera har sagt att det blir stora bebisar också hehe. Min morbror köpte ett kattunge från vår första kull och han är strax över ett år gammal nu och redan mycket större än sin pappa. En annan tjej som köpte brorsan till den katten sa att hennes väger nästan 5 kg. Alltså också mycket större än deras pappa =) Även att han var en himla duktig råttfångare =D
 
Just nu väntar vi kull nummer tre. Vilket inte alls var meningen. Vi hade tänkt avvakta med fler kattungar i minst ett år från förra kullen. Sot fick p-piller och allt var kanon.. ända tills katterna började para sej. Och det ska dom ju inte alls göra. Och en katthona släpper ju inte till om det inte är så att hon löper. Knepigt tänkte jag... hon hade ju fått piller.
Jag ringde till veterinären för råd. Hon trodde att Sot spytt upp ett p-piller eller nåt.. och sedan börjat löpa. Vi stod alltså inför ett dilemma. Antingen fortsätta ge Sot p-piller och hoppas på att det inte blivit bebisar.. eller sluta ge Sot p-piller. Ger man en katt p-piller när hon har bebisar i magen blir det farligt både för bebisarna och även för mamma katt då pillren kan sabba hela förlossningsarbetet sen.
Vi slutade alltså att ge Sot p-piller eftersom risken fanns att det blivit bebisar. Vi vågade helt enkelt inte chansa.
Tiden gick.. Sot löpte inte om och blev inte rundare. Vi visste inte hur vi skulle göra.. fortsätta ge piller igen? Men tänk om det bara låg en enda liten bebis där inne då? Som inte syntes så mycket? Vi bestämde oss för att avvakta till beräknat datum, 27 november, och kom det inget då så skulle vi börja ge pillren igen. Blir ju kanonbra, tänkte vi.
En vecka innan så löpte Sot igen och katterna juffsade på som sjutton. Skit, tänkte vi. Denna gången blev det definitivt bebisar och nu är katten rund som en boll. 17 januari ungefär kommer bebisarna.
Det känns ju himla kul med bebisar igen, även om vi tänkt vänta. Vi får vara mer försiktig efter den här kullen och om Sot spyr hårbollar får vi helt enkelt ge ett p-piller extra. Men nu längtar man efter de små pälsbollarna. Har bäddat åt Sot i en låda och hon ligger gärna där och myser =)
 
För övrigt har livet rullat på i stort sett som innan. Jobbade en till sommar i Furuviksparken.. och efter det fortsatt vikariera på olika dagis precis som innan. Nu under julhelgerna o så har det ju som vanligt varit dött med jobb.
Men förra veckan hade Alex trassel på sitt jobb. Dom fick inte tag på vikarier och dom var överösta med jobb och kunde inte vara kort på personal. Alltså fick jag komma in till Sodexo och vicka där =) Alex har inte velat ha dit mej eftersom han tycker att det är ett helvete att jobba där. Men nu fick det gå och jag förstår inte alls vad han menar. Trivs rätt bra där jag =) Var där tisdags och fredags förra veckan och även igår. Hoppas faktiskt på mer jobb där framöver =)
Drygt bara när man månadsrapporterar till AF för då lär man skriva att man är timanställd och var nånstans. Jag har ju Bullerbyn, Gävle Kommun och nu Sodexo. Blir mycket på den raden =)
 
Hänt en till kul sak under året. Min goaste vän Elin har fått en liten Jacob!! Jag kände verkligen på mej att denna gången skulle allt gå vägen och jag är så himla glad för hennes och hennes Alex skull!! Nu när min förkylning börjar bli bättre ska jag någon dag fara över till dom och hälsa på tänkte jag =)
 
Det var lite update från mitt håll. Ska försöka behålla lusten och orken att skriva =)
Ha det så länge!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0