onsdag 25 juli

Det blev Furuvik i lördags =) Vi hade jättefint väder. Alex lillasyster Emilia följde också med =)


Vi kikade på en massa djur först.. här är en chimpans =)


Robin tyckte det var spännande med ormar =)


Liten apa =) Svårt att få bra bild genom glaset...



Den där krokodilen var lite kul... den kollade lömskt på oss och sedan gled han ner under vattnet och fortsätte blänga på oss =)


Grabbarna =)


Lemurerna var inte så sällskapliga.. men dom e ju så fina =)


Robin <3


Kristoffer <3




Sen var vi ju tvungna att ta en liten flodtur =)


Flamingos =)



Lamor åkte vi förbi också =)

Sen gick vi in på nåt litet ställe där dom hade apor, fiskar och sköldpaddor =)


pirayor =)


sköldpaddor =)

Sen var det ju dags för ponnyridning =)


Robin var först ut =)


Kristoffer i den vackra hjälmen =)


Här kommer Robin på ponnyn =)


Och Kristoffer =) Lite kul för Kristoffer, som e störst, fick rida på den minsta ponnyn och Robin fick rida på den större =)



Sen hittade vi nå slags getter.. och kameler =)

Sen gick vi mot kängurusafarin =)





Sen blev det karuseller för hela slanten =D


Emilia och pojkarna i kaffekopparna =)





Sen "fiskade" pojkarna lite gosedjur =)


Grabbarna åker bil =)

Jag och Alex provade förresten berg- och dalbanan. Skiiitnice den ju =) Men det tyckte inte Alex hehe =)



Som avslutning sa vi hej till fåren och getterna. Killingarna är ju så underbart söta =)
Mycket lyckad dag! Och jag hade inte räknat med nå annat heller, ett par tusen fattigare.

På söndagen åkte jag, Alex, barnen och Tim till Rullsand och badade. Var jätteskönt väder men hiiimla kallt i vattnet. Jag badade lite i alla fall men var nog mest på stranden hehe.
Ungarna badade med Alex och Tim =)


Robin tyckte också det var kallt hehe. Badkruka precis sim mamma =)


Alex lyckades i alla fall locka med honom ner i vattnet med. Och han tyckte i alla fall att det var lite roligt att bada =)


Grabbarna gräver =)


Stänkkalas =)

Nä det var en riktigt härligt dag på stranden. Korv med brod hade vi med oss också. Gick kanon att värma i en termos med hetvatten =) Tyvärr glömde vi gaffel så Alex fick ta opp dom med fingarna.

Nu efter helgen har det inte hänt mycket alls. Var och simmade en timme i måndags... har blivit riktigt duktig jag =)
Igår var vi ut till Hofors till Alexandra. Alex skulle laga hennes iphone som hon spräckt glaset på.
Idag har Robin varit ledig eftersom han skulle till doktorn. Han var jätteduktig där så vi köpte en svampbob fyrakant-balong åt honom innan vi åkte hem.
Ikväll blir det simma en timme igen =)
Nu när Alex kommer hem från jobbet ska jag förresten iväg till ett ställe och presentera mej och tala om att jag vill jobba. Får se hur det går.. blir det vanliga nejjet antar jag.. men skulle vara kul att jobba där så jag får se till att göra lite intryck =) Om inte annat så får dom väl spara mitt cv och så så kan dom ju höra av sej om dom behöver nån i framtiden =)

Nä nu ska jag kika vidare... ni är nog trötta i ögonen ändå hehe. Kram på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0