tisdag 3 januari

Jamen hejhopp! Inte orkat med bloggen på ett tag... men gott nytt på er alla!!
Känns som att det var ett tag sedan jag skrev..

Julen firades hos mamma i alla fall och båda barnen hade vi med oss, eftersom vi har Kristoffer varannan jul och nu var det vår tur =)
Mormor och min morbror var där med... alla bröderna mina också. Riktigt trevligt var det och ungarna fick många härliga julklappar =)
Blev gott julbord och många härliga skratt. Min julaftonskväll avslutades med att först skjutsa hem min lilla familj, sedan åka tillbaka för att hämta tre bröder som ville hem. Så det blev en sväng till andersberg, en till stigslund och sista till norrsundet.


Robin i full färd med paketen =)


Kristoffer öpnnar =)


Kristoffer fick en sån där mask som säger fraser ur filmen när man trycker på en knapp. Han älskar den där hehe =)

Mellandagarna var rätt lugna... På juldagen skjutsade vi ner Robin till Uppsala eftersom hans farmor ville låna honom några dagar. Under tiden var Kristoffer hos mamma så skulle han slippa den långa bilturen fram och tillbaka. Väl i uppsala blev det några fler paket och även ett att ta hem åt Kristoffer. Jag fick en bok också som jag inte hunnit börja läsa än, eftersom jag redan läser en annan.

Så under dagarna som jag bara hade Kristoffer hemma så var vi först och badade på fjärran och dagen efter var jag, Alex och Kristoffer på bio och såg Alvin och gänget 3. Himla kul film förresten =)

På torsdagen åkte jag, Alex och Kristoffer till Tierp och mötte Robin igen. Uscha vad man saknade honom under dagarna han var borta. Samtidigt kändes det lite konstigt... det var första gången sedan Robin föddes som jag fick rå om bara Kristoffer så det var mysigt ändå =)
Var förresten till tandläkaren den dagen med... min nedre visdomstand på vänster sida har börjat krångla.. igen! Så denna gången kollade dom och så fick jag en tid för att dra ut skiten 31 januari. Kuuuul att ha ont i en månad... men men..

På fredagen skulle Kristoffer tillbaka till Sågen så då städade vi lite i ungarnas rum här hemma sen.. och sedan fick Robin nya bilbana plats =)



Var förresten på en liten shoppingrunda i mellandagarna också... vi hade ju alla fått lite julklappspengar =) Jag och ungarna har numera en varsin sån där one-piece =) Har förresten min på mej nu och den är uuunderbart skön!

Nyårsafton var vi bjudna ut till skutskär till svärfar min. Vi blev bjudna på underbart god middag i en lokal (vi var ganska många) och det blev även lite tipsrunda och musikquiz. Skitroligt hade vi =)
Tanken var att vi skulle sitta i svärfars badtunna och titta på nyårsraketerna.. men när vi kom tillbaka från lokalen så hade en säkring gått så det var bara 15 grader varmt i den.... brrr. Så det blir badtunna en annan gång istället. Men fint med raketer och allt blev det ändå =) Lite kallare bara..
Vi sov såklart över i skutskär också, så vi åkte hem på söndagen. Vi var lite småslöa då så då blev det max-mat på vägen hem =)


Nyårsafton är ju min och Alex förlovningsdag med.. 3 år som förlovade blev det nu =)
Bjuder på jubileumsbild =)

Igår, måndag, gjorde jag inte mycket. Robin fick gå på dagis igen och jag passade på att söka två olika jobb. Så kan man ju hoppas på att man får höra av dom...
Fick även lite jobb av vikariejouren från idag till på torsdag. Trödjeskolans fritids =) Känns lite kul att kunna jobba lite längre bort nu igen när jag har bil o så =) Sen har ju lillebror gått på den skolan med.
Tandjäkeln gör fortfarande ont också.. eller det är inte i själva tanden det gör ont... det gör ont i hela jäkla käkbenet på den sidan, vilket gör det svårt att gapa o så... svårt att äta. Och det värker när man ska sova =( Jooobbigt värre. Vill snabbt till sista januari nu.

Nä nu har ni väl fått nog med läsning för en stund va? Ska nog sätta mej och spela lite granna =) Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0