onsdag 1 februari

Herregud... redan ny månad. Saten vad fort det går!

Aja... igår hade jag så roligt som att vara hos tandläkaren och låta henne rycka och slita lite. Tog ju nämligen bort en visdomstand på vänster sida i nederkäken. Denhar trasslat lite till och från så dom tyckte det var lika bra att få veck den. Jiihooo!
Trodde seriöst att dom skulle bända loss hela jäkla käken på mej. Saten vad tandfan måste ha suttit hårt! Tur att man har en tandläkare med muskler i alla fall... tog bara 20 minuter att få loss skiten. Men som sagt... trodde hela käken skulle lossna innan tanden gjorde det. Fyy fan. Hoppas övriga tre visdomständer inte tänker börja krångla med mej. Eller krångla och krångla... den jag tog bort var det inge fel på... hel och frisk tand sa dom... men den fick ju helt enkelt inte plats där och då blev det lite tokigt.. men nu e den borta =)
Jag var ju inte rädd för att ta bort själva tanden.. jag var rädd för hur det skulle göra ont när bedövningen släppte. Och vilken jäkla bedövning då!! Hela underläppen och hakan var borta.. halva tungan var borta.. gissa om jag snackade roligt närmsta timmarna efteråt? Alex hade nådigt skoj åt mej i alla fall hehe.
Men som himla tur var så har jag inte haft sådär gräsligt ont efteråt som alla sa att det skulle göra. Tycker det går riktigt bra och nå mer värktabletter tycker jag inte alls att jag behöver nu dagen efter. Jag som fick rådet att ladda upp ordentligt med både alvedon och ipren... har tagit tabletter i två omgångar. Räckte bra det =)

Har ju som sagt börjat på utbildning också. Känns himla nice faktiskt. Har ju haft turen att hamna med underbara människor och kanonbra lärare. Stormtrivs gör jag! Himla skönt att göra något även de dagar man inte har jobb.
Synd bara att man missar en massa när man e borta. Missade två timmar igår pga tandläkartiden... och hade redan lite läxa att ta igen. Inte mycket men det är ju ändå nånting.
Imorgon ska jag jobba på ett dagis ute i bomhus.. ska bli kul o se hur mycket jag missar då. Vi håller ju på med kommunikation denna vecka och imorgon skulle vi även gå in på företagskunskap... vill ju inte missa ju.. men men.. får ta igen det.

Nä nu ska jag kika vidare innan det e dags för sängen. Måste opp 5.30 imornbitti. Kram på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0