lördag 11 februari

Är ju egentligen efter tolv så det är väl söndag.. meeeen det får bli söndag efter jag har sovit =)

Idag har det inte varit mycket lugnt inte.. Imorse klev vi opp och gjorde oss klara. Sen blev det städning en hel massa. Det behövdes kan jag lova. Jag har roat mej med att skura hela förbaskade badrummet. Roligare kan man ju ha.. men fint blev det =) Imorgon ska jag tvätta duschdraperiet för det behövs också.
Efter städningen åkte jag, Alex och Robin iväg och handlade lite. Sen blev det hem och äta lunch. Svärfar med familj kom och hälsade på en sväng dom med. Trevligt =) Werra tog med sej mina sodexo-byxor som hon ska fålla upp. Så imorgon ska vi till dom i skutskär och bli bjudna på lunch och hämta byxorna igen =)

Efter deras besök åkte vi till Pålssons där Micke höll på att jobba med nå grejs. Micke mätte syrahalten, eller vad det nu var, i mitt bilbatteri. Det visade sej att batteriet var skit och att det var dags att skaffa ett nytt. Men se på sjutton.... Micke hade ett batteri med sej som dom haft som reserv till folkracebilarna. Han pulade i det i min bil och nu startar fanskapet som en klocka igen =) Till och med bilstereon lyser starkare än förr hehe. Mitt batteri var verkligen skit. Jag har en snäll styvfar jag... först skaffar han nästan nya dubbdäck åt mej och sedan batteri =) När vi var där kom vi på att det var lite slut på kylarvätska också... inte konstigt att det aldrig blev nå varmt i bilen. Så vi tog en sväng till preem på näringen och köpte 4 liter kylarvätska, åkte tillbaka till pålssons och hällde i skiten. När det var klart tog jag, Alex och Robin en liten rundtur runt stan och denna gången hann vi bara ett par hundra meter innan det började bli varmt i bilen. Se vad lite påfyllning kan göra =)
Vi kollade oljan också och det börjar bli dags att fylla på den med... det gör vi när vi ska ner till bilen och åka till skutskär imorgon.

Just nu sitter jag här och ska hålla mej vaken... lillebror ringde för nån timme sen och sa att han och tjejen hans kanske vill ha skjuts hem.. just det.. kanske. Han skulle ringa när han ville ha hämtning och även ringa om det inte behövdes. Men smarta jag lovade att vara vaken tills jag hörde nåt. Bensinpengar med ränta får jag ju såklart för besväret... så roligt är det ju inte att åka 8 mil mitt i natten. Men men.. det e lugnt och skönt och typ ingen trafik då i alla fall. Hoppas rådjuren och älgarna sover också. Så förbaskat mycket djur på vägen ut till norrsundet.

Näää nu har ni lessnat va? Suuuck jag vet inte riktigt vad jag ska underhålla mej med tills lillebror ringer. Alex sover han... snarkar gör han också.. låter som en skördetröska. Nä.. tjillevippen på er!

Kommentarer
Postat av: EMMAS!- alltid tävlingar

Hej! Nu är Suit of sweden tävlingen avslutad & du hittar vinnarna här: http://eemma.se/2012/february/vinnarna-av-suit-of-sweden-tavlingen.html#comment



Var gärna med i min nya tävling som är helt utan regler här: http://eemma.se/2012/february/tavling-.html#comment

2012-02-13 @ 20:15:53
URL: http://eemma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0