tisdag 28 augusti

Oj här hade dom gjort om... får se nu då om jag förstår mej på det här nya hehe =)
 
Det har varit en ganska händelserik period nu sista tiden.. kan ju kanske inte få med allt, men lite =)
Var på taktik en sväng förra veckan. Då bestämdes det att jag ska fixa mej en praktikplats... för att få en fot ut liksom. Det ska vara under 4 veckor.... så lär jag mej en hel massa =) Ett litet knep var ju också att man inte nämner nåt till arbetsgivaren att man är sugen på jobb... utan helt enkelt säger "jag är intresserad av hur det skulle vara att jobba här på .... och skulle vilja praktisera hos er". Såklart är det ju bara praktik... men har man lite tur och visar fram fötterna så kanske man kan få chansen att jobba lite extra om dom skulle behöva nåt.
Igår var jag runt till lite olika ställen. Tänkte att dom säkert får mycket förfrågningar i butiker nere på stan.. så jag tog mitt fina gröna åk och drog iväg till hemlingby köpcentrum istället. Började på barnen hus, men där höll dom på att bygga om och skulle inte ha tid för en praktikant förrän efter jul. Gick runt till lite fler ställen där runt men det var svårt att få tag på rätt person att prata med. Alla satt i möten eller var iväg på lunch. Så trallade jag in på citygross... och vips hade jag tag på rätt människa =) Det gick superbra att få praktisera hos dom så idag var jag till taktik och hämtade papper. Åkte med pappren till citygross och dom fyllde i grejjer. Nu ska pappret bara till AF för att bli godkänt... så den 17:e september börjar jag förhoppningsvis min praktik. Jag sa till dom också att det kan hända att jag blir utringd på jobb... men han sa att det var lugnt, bara jag hör av mej så dom vet att jag inte kommer. Blir ju kanon det här ju =) Blir det inge jobb sen så får jag ju kanske lära mej lite kassa och sånt i alla fall.
 
På tal om jobb... idag ringde en snubbe från Svensk Direktreklam. Har ju i brist på jobb att söka sökt hos dom förr. Han sa att han fått in en ansökan från mej i januari i år och undrade om jag skulle vilja köra ut reklam på söndagar.... i forsby! det är mer än 300 hushåll... tror han sa typ 330. Det skulle resultera i ett par tusen extra i månaden, även om det är ett skitjobb med dåligt betalt. Meeeen skitsamma! Så nu ska jag börja köra ut reklam också.. ett par tusen är ändå ett par tusen =) Ska dit på måndag för lite introduktion o så =) Ibland lönar det sej att ha körkort och bil =)
 
Jobbade förresten i torsdags och fredags.... ska inte nämna namnet på stället. Men dom närmsta vet ju var Kristoffer gått på dagis nånstans. Han gick ju där ändå fram tills det var dags att börja skolan.
Det var det rörigaste, jobbigaste och mest oorganiserade stället jag någonsin jobbat på. Varenda unge sprang som en dåre och var överallt mellan golv och tak. De vuxna stod som fån och gapade och kunde inget göra. Inte en endaste unge hade respekt för vad de vuxna sa... det enda barnen gjorde var att garva åt de vuxna och fortsatte med sitt. Fyyy fan säger jag bara... aldrig jobba där igen!! Förstår nu varför Kristoffer var så rörig som han var då.. Som förälder såg jag ju inte det där. Men hade jag vetat.. ojojoj då hade inte Kristoffer blivit långvarig där inte!
 
I övrigt händer väl inte så mycket... försöker hinna med allt som ska hinnas med. Men funderar på om jag håller på att bli krasslig eller nåt. Jag som fan aldrig är sjuk! Började i lördags.. bara låg i stort sett och orkade ingenting. Kände mej febrig, men tror inte jag hade feber... allmänt slut i kroppen och i huvet. Igår och idag har jag inte heller haft något överflöd av energi direkt..
Spelade fotbollsmatch ändå i lördags... och en till idag. Men det känns att kroppen inte är helt hundra. Får hoppas jag blir piggare snart. Jag känner mej ju inte nå vidare förkyld heller så vette sjutton vad det kan vara. Huvudvärk har jag haft i flera dagar i sträck nu med. Brukar inte ha ont i huvet speciellt ofta =/ Kan ju sitta i nacken eftersom jag är otroligt stel och spänd. Tyvärr har man en ganska lat karl som bara masserar en om han får samma sak tillbaka... helst på en gång. Och är man stel och jäklig så orkar man inte alltid massera tillbaka.
 
Men men... nog för idag =) Full rulle och mer full rulle hoppas jag det blir så det börjar rulla in lite pengar snart =) Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0