söndag 11 september

Så var helgen avklarad med allt vad den har inneburit.
I fredags var jag ju på halkbanan. Jag var skitnervös hela vägen dit och även där innan vi skulle köra. Jag hade turen att åka med riktigt trevliga människor =)
När vi väl var det blev vi indelade i två grupper. Vi var fyra st per grupp. Först fick vi prova att sitta i en bil som dom vände runt, först på sidan och sedan upp och ner. Vi blev alltså hängande i bältet. Det var lite läskigt och det var inte alls nå trevligt att hänga där. Jag satt mej ju såklart på fel sida så redan när bilen låg på sidan så hängde jag i bältet högst opp hehe. Och medan vi hängde där så skulle ju gubben prata och berätta en massa så vi fick hänga en bra stund.. både på sidan och sedan upp och ner.
Efter det så fick vi lite teori och sedan dela upp oss två och två. Hamnade med en jättetrevlig kille som heter Christoffer. Han var lite yngre än mej. Så var det dags för halkan... jag som var så nervös sa till Christoffer att han fick köra först, så det gjorde han. Jag satt bredvid då när han körde. Först var det raksträcka och vi fick testa att tvärnita i olika hastigheter både på halt underlag och sedan torrt. När det sedan var min tur att göra samma sak så var jag inte ett dugg nervös längre som tur var =)
Efter raksträckan så fick vi göra en massa olika övningar i kurva också... skitkul var det =) Kändes lite läckert när bilen kanade iväg hehe. Men allting gick klockrent och min grupp fick jättemycket beröm. Och dom sa där att vi fick en stjärna i kanten också. Så jag är mycket nöjd över dagen =)

Igår åkte jag och min lilla goa Kristoffer med Charlotte till Storvik för att kolla på folkrace. Det var nice =) Gick inte så jättebra för styvfarsan... två tredjeplatser och en andraplats.. ingen final med andra ord.. eftersom det är så många seniorer anmälda. Mamma tog en förstaplats och två tredjeplatser och eftersom det inte är lika många damer så räckte det till B-final. Hon blev vänd i starten i finalen så hon kom bara fyra, tyvärr. Men mycket trevlig dag =)
När jag kom hem så var det bara kasta sej in i duschen. Man är rätt smutsig efter att ha varit på folkrace... dammig o jäklig. Kliar man sej i huvet så blir man liksom svart under naglarna. Så duschen blev det och på med lite nya kläer och smink och sedan vidare hem till Tessan. Hennes mamma kom och hämtade mej. Det bjöds det på mat och det blev lite öl och bacardi breezers. Hon fyller nämligen 25 år imorgon =)
Så det blev en riktigt trevlig kväll men jag var ändå hemma i skaplig tid. Före tolv... åkte med Tessans mamma hem också.

idag hade man lite lagomt med huvudvärk o så när man vaknade... inte bakfull men förmodligen lite vätskebrist. Dagen har varit lugn och skön. Har donat lite med tvätt o så.. ikväll blir det att kolla lite på idol o så och bara vara.
Imorgon är det dags för jobb igen. så vitt jag vet har jag jobb måndag, tisdag och torsdag denna vecka. Så om det inte dyker upp nåt på onsdag så drar jag till körskolan då och sätter mej där och pluggar teori. Måste se till att bli lite klar med den eftersom jag ligger före med min körning jämfört med teorin.

Nä nu ska jag kika vidare lite här innan det är dags att stoppa Robin i badkaret. Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0