fredag 3 juni

Oj då var det ny månad igen.
Har inte varit så sugen att skriva sista veckan... eftersom min bästa vän varit med om något fruktansvärt så har mitt eget kännts så futtigt och liksom inte värt att nämna. Men nu gör jag ett drag från förra helgen och framåt ändå.

Helgen som var tog jag med mej Kristoffer till storvik för att kolla på folkrace. Vi hade superkul =) Det var bara styvfarsan Micke som tävlade.. mamma var på kongress i Sthlm så hon får vara med o tävla sen istället.
På lördagen var det 3 kvalomgångar och på söndagen var det 2 kval och sedan finaler. Micke kom 2, 1, 1, 1, 2 i alla kvalen. Solklar till final =) Tyvärr pajade bilen i finalen så han kom sist. Han fick växelspaken i handen hehe. Sånt som händer i folkrace.. grejer lossnar liksom lite då och då =)


Mickes volvo 142.. saten vad startsnabb den var. Gick som saten =)


En smutsig men glad Kristoffer =)


Micke med sin lilla pytte-pokal och blommorna han fick =)


Kristoffer fick vara pokalhållare =)

Det var en lyckad helg och Kristoffer längtar redan efter nästa tävling. Det gör jag med såklart =) Och den 11 juni är det dags igen för då är det endagarstävling i Årsunda. Ska försöka ta mej dit o kolla. Men nå barn blir inte med då för då ska både barnen vara i Uppsala hos Alex mamma. Dom ska få rida häst, köra traktor och klappa kossor som dom är nöjda hihi.

Hann hem lagomt tills fotbollsträningen i söndags. Men var så trött och ofokuserad så det gick inge vidare. I måndags var det match och då var man lite klarare i huvet. Det var första matchen i serien. Tyvärr mötte vi ett asbra lag som, innan dom började spela korp, spelade "riktig" fotboll så dom är ju hur bra som helst. Dom vann dessutom serien förra året. Vi åkte på däng med 7-0 men vi hade skoj ändå =) Nästa match blir på onsdag.. avslutningsdagen. Då möter vi ett sämre lag som vi vunnit över två gånger tidigare när det var cup. Så dom tar vi nog igen =) Tyvärr kan jag inte vara med o spela den matchen.

I onsdags förresten så var jag på första teorilektionen på körskolan. Mycket intressant faktiskt. Det kommer fortsätta vara varje onsdag ett tag till. det är därför jag inte kan vara med på matchen på onsdag. Teorin slutar samtidigt som matchen börjar. Men efter teorin ska jag ner och hejja på mitt lag i alla fall, även om jag inte hinner dit när dom börjar spela.

I onsdags var min sista jobbdag på Hammargården med. Känns tråkigt... hade gärna varit kvar längre. Men hoppas på att dom ringer nästa gång dom behöver vikarie =)

Robin har förresten börjat vara utan blöja på dagtid, när han är inomhus. Det händer olyckor ibland men man får komma ihåg att påminna honom om att gå på toa ofta så går det bra. Så duktig min lilla skrutt =)
Däremot är jag lite småsur på hans dagis. Precis som om dom liksom itne orkar gå med honom på toa eller nåt... fick höra "kan han inte öva hemma?" av dom... kuuul. Ska dom motarbeta mej nu då? Han lär sej ju snabbare ju mer han får öva. Och får han bara öva hemma så blir det ju inte mycket alls. När dom är ute på dagis får han ju ha blöja men inne vill jag att han ska vara utan, precis som hemma. Suck... får försöka ordna det där.

Pappa kom hem i onsdags med. Dom har inte sin lägenhet kvar så nu har dom fixat det sista där. Pappas fru Sasi ska åka till Thailand idag och vara där till 29:e.. så pappa skjutsar henne till arlanda nu. Dom har bott hos Sasis kompis fram tills idag men från idag tills på söndag kommer pappa att bo här hos mej =)
Alex åker bort idag efter jobbet. Han ska till Falun med Andreas och Tim och kolla på en massa band som spelar. Dom kommer hem inatt/tidigt imornbitti.. Passar bra för ikväll är det fotboll på tv.. Sverige - Moldavien.. så jag o pappa ska kika på det =) Alex hatar ju fotboll så när han e hemma får man aldrig se på nåt sånt.
Klippte håret på Alex igår med.



Så... nu ser han ut sådär i skallen hehe.

Nä nu ska jag laga i ordning lite lunch åt mej o Robin. Sen blir det väl ut och leka lite =)
Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0