måndag 7 november

Ojoj vad dagarna gått fort.
I fredags åkte jag och brorsan upp till mormor. Vi hade mamma och Mickes bil och jag körde dit =) Gick jättebra! Det var ca tolv mil att åka och det var rätt mycket trafik efter e4:an. Väl där fick vi lite middag och sedan blev det slapp med lite kortspel.
I lördags åkte jag och brorsan en sväng ut till stugan för att hämta motorsågen som Micke ville ha hem. Fasen vad grusvägen dit är rolig att köra! Den går uppåt och neråt som en berg- och dalbana... skitskoj =D



Lite bilder från stugan... hade en till bild men den verkar inte vilja funka att lada upp.

När vi kom tillbaka till mormor var vi ner till ängen för att plocka en massa nyponkvistar åt mormor.


Det fanns en del hehe.

Tog lite fler fina bilder där nere...


Mormors hus e det röda där oppe =)

Under lördagen hann vi även med en sväng till kyrkogården i Enånger..


Väl där upptäckte lillebror att ena halvljuset hade gått... tyvärr finns inga lampor att köpa i Enånger... I Iggesund fanns närmsta så det fick vara tills vi kom till Gävle igen på söndagen.


Enångers kyrka



I minneslunden tände vi ett ljus för vår morfar eftersom hans aska är begravd där. Goaste moffa <3

Lördagkvällen blev trevlig med fläskfillé och hasselbackspotatis för att fira att jag klarade körkortet i tisdags. Suuupergott var det! Sedan blev det såklart ännu mera kortspel o så, som alltid hos mormor =)
Igår, söndag, åkte vi hem mot Gävle igen. Under lördagkvällen hade en lastbil brunnit strax nedanför Söderhamn så igår skulle dom bärga den. Det innebar att dom ledde om trafiken genom Ljusne. Jag var lite smått orolig då jag aldrig varit inne i Ljusne och inte hittar där. Men inte behövde jag titta efter alla oranga pilar inte... det var så jäkla mycket trafik så det var bara att hänga efter alla andra hehe =)
Det gick jättebra att köra hem med. Brorsan bestämde sej för att sova halva vägen så jag fick sitta och filosofera för mej själv medan jag körde. Nu har jag även fått inviga min handsfree =) Pappa ringde på vägen hem och tyckte "Du ska inte prata i telefonen när du kör!" Men när han hörde att jag hade handsfree så gjorde det inget =) Jag skulle ändå inte våga hålla telefonen i ena handen när jag kör ändå...

Idag har det varit en dryg dag... haft sån grym huvudvärk. Kännt av spänningshuvudvärk en hel del under helgen med.. vet inte om det har med all bilkörning att göra.. men idag var det fan hemskt! Har gjort ont från jag klev upp ur sängen imorse. Alex mådde himla dåligt igår han med så han var hemma från jobbet idag och blir det imorn med. Han har inge feber men han är helt slut och säger att han känner sej som en spagetti. Han har sovit hela dagen. Under tiden när Robin var på dagis idag så sov jag också en stund.
Sen idag så fick jag brev om att jag kunde hämta ut mitt körkort som var klart... så det har jag gjort =D


Känns så jääävla nice =D

Inte fick jag tag på nå jobb tills imorgon heller... så det blir hemma o ta det lugnt imorgon med. Hoppas på att jag inte har huvudvärk imorgon för jag måste ner på stan en snabb sväng.
Nä nu har ni fått nog med läsning för idag =) Kram på er!



Kommentarer
Postat av: Elin {Mamma till Theo och änglarna Meja och Svea}

Jaha, ja vi får välja.. Korten kommer laddas upp på fotografens hemsida och så fick vi ett inlogg så om några dagar kan vi logga in och välja den bild som vi tycker bäst om så är det den vi får hem sen.

2011-11-10 @ 21:43:56
URL: http://pruppen1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0