torsdag 30 juni

Fasen vad den här månaden gått fort.. vet att jag säger så rätt ofta.. men det här e ju sjukligt. Tror juni är den månad som går snabbast på hela året. Usch! Snart är det höst!

Saten vilka dagar detta varit. Onsdag och idag är så man vill spy på dom. Igår var jag först tvungen att plugga som en tok eftersom jag inte hade gjort klart läxan... på eftermiddagen var det dags för teorikursen som vanligt. Och vi fick såklart ny läxa... den största hittills. Men det är väl kanske för att det är sista gången nästa vecka... så då ska man väl ha hunnit få med allt. Efter kursen skyndade jag mej hem, bytte om och skyndade mej sedan iväg till verkstaden... målade bilen som mamma ska tävla i på lördag =) Kom faktiskt hem i skaplig tid igår ändå.

Idag har jag haft så jäkla fullt upp. Först såklart fixa i ordning barnen, gå med Robin till dagis och skicka Kristoffer till Sågen eftersom dom ska på simskola. Sen skynda mej att duscha och äta frukost... sen iväg på körlektion. Gick mycket bättre idag och bilen kändes inte lika snuskig att köra. Efter det var det ingen idé att åka hem då jag hade riskettan kvart över ett. Så jag stannade på körskolan och passade på att klara av fas B vid datorn =) Försökte mej på fas C också men hade bara 60 rätt av 70 så där blev jag underkänd. Får plugga mer så klarar jag den nästa gång. Riskettan var himla intressant.... dom tog upp allt om t ex alkohol, droger, trötthet osv... dom visade även filmer o grejjer och så fick vi göra lite övningar genom att ställa oss på "ja", "nej" eller "kanske"... man har fått sej en jäkla massa funderare idag och det är superbra. Hoppas alla såg det lika som mej... då kan jag ju lova att alla som går den aldrig skulle köra rattfull i alla fall. Fy fan säger jag bara... vilka bilder vi har fått se. Har suttit med en klump i halsen och tårar i ögonen mer än en gång idag.
Väl hemma sen var jag tvungen att bara lägga mej på soffan och "dö" ett par timmar. Ända sedan jag klev ur sängen imorse har jag haft en jäkligt dryg huvudvärk. Har försökt bli av med den genom att bälja vatten som en tok.. men det hjälpte inte.. och inte en alvedon heller som jag tog på förmiddagen. Under riskettan blev huvudvärken kraftigt värre och på vägen hem var jag alldeles yr och darrig pga smärtan... därav att jag hamnade på soffan och vägrade röra huvudet under ett par timmar. Det gjorde så ont att jag inte ens kunde sätta mej här, eller nåt annat. Bara ligga... efter en treo och ett par timmars vila så har nu värken nästan gått över. Men fattar ine vad den där jäkla huvudvärken kom ifrån.. jag brukar aldrig ha ont i huvudet alls... Hoppas det inte blir sådär illa igen. Uuuscha!

Nä nu är det väl nogklagat. Imorgon är det fredag och då ska jag hem till Charlotte eftersom det inte blev av i måndags. Ska bli roligt att ses igen och även kul att få se de små missarna som inte ens är en vecka gamla.. eller så kanske de blir en vecka imorgon? Minns inte riktigt vilken dag de kom. Tror det var midsommarafton...
Sedan på lördag är det folkrace i Rörberg. Charlotte och hennes man Mattias ska med. Charlotte ska vara funktionär med mej =) Vi ska stå i frammatningen där jag brukar hålla till. Det innebär att man lottar ut vilket startspår bilarna ska ha och sedan vinkar fram dem så de kan köra ner till starten. På kvällen blir det eventuellt klassfest i boulongern... nä jag går inte i skolan.. utan det är med klassen jag gick med från ettan till nian. Fy ända in i helsike vad roligt det ska bli att träffa alla igen =D Så håller tummarna för okej väder och att många dyker opp.
På söndag blir det ockelbo marknad med Chalotte och Mattias.. ska bli rolgti för jag har faktiskt aldrig varit där. Hehe jag vet att det är lite ovanligt.. men jag har aldrig lyckats tagit mej dit. Men men.. så kan det vara =)
Nu ska jag kika farmville och allt annat jag missat idag. Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Ser fram emot att umgås mycket i helgen även fast det inte blir så mycket "umgås" under folkracet ;) men på väg dit och hem å under lunchen kanske.

Blir destå trevligare på söndagen om det inte kommer så mycket regn :/



Kramis

2011-07-01 @ 09:45:15
Postat av: Smurvelmurvelsmurfen

Tyckte riskettan var rätt seg, fast kanske berodde på att jag hela tiden satt och ville berätta om hur allt fungerade i kroppen, haha.



Sv: Var nästan nära att jag missade att kliva av i Uppsala och hamnade i Gävle kan jag säga, haha.

Nix, gick inte in, det kunde ju ha ramlat ner troll i huvudet på mig ;)

2011-07-07 @ 13:54:02
URL: http://smurvelmurvelsmurfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0