sen torsdagskväll

Ja precis... egentligen är det fredag men jag har inte sovit än så det är torsdag =)

Körlektionen igår gick förresten bra... så jäkla ovant det var med den bilen bara. En trög liten diesel som inte orkade nåt alls hehe. Han sa det läraren också att det var jättelätt att råka få motorstopp med den bilen... men jag klarade mej bra =) Kan ju tacka mammas bil för att den är så jäkla känslig =) Fick lite tips på vad jag ska tänka på o så.. liksom titta mer i speglarna, bromsa mycket tidigare innan jag ska svänga o så... men vafan... karln tycker ju att man ska bromsa innan man ens ser var man ska svänga in... man kommer ju knappt fram dit om man ska bromsa så tidigt.. aja.. får väl göra som han säger helt enkelt och sedan göra på mitt eget vis när man väl lyckats få lappen. Finns ju inte en människa med körkort som bromsar så tidigt. Och då menar jag verkligen INGEN. Körlektion igen på torsdag nästa vecka =) En bra grej är att Arne som jag kör med är en himla lugn gubbe. Jag var hypernervös ända tills jag hamnade bakom ratten, då släppte det. Så det kan bli =)
Efter körlektionen igår var det bara att skynda sej hem och ta emot Theo som jag var barnvakt åt. Elin och Alex var ju på begravning då och Theo kunde inte vara på dagis eftersom han har ögoninflammation. Men det gick så bra att vara barnvakt så och Theo fällde inte en tår under hela tiden. Han var så nöjd också när han fick åka i Robins vagn och hämta Robin på dagis.
Senare på eftermiddagen var det dags för teorilektion igen... som varje onsdag nu. Lite sur eftersom den där teorilektionen gjorde att jag missade fotbollsmatchen. Vi hade tydligen förlorat med 5-0.. jippi. Och jag kunde inte vara där o rödda läget hehe.. nä ba skoja. Och det där var sista matchen nu före sommaruppehållet. I augusti drar serien igång igen. Men tror vi ska träna under tiden i alla fall... utom nu på söndag när det är midsommarhelg.

På tal om midsommar förresten... är ju midsommarafton imorgon och vi har inte ett smack att göra. Alla släktingar och vänner har sina egna planer så vi blir bara hemma. Om vädret tillåter kan man ju åtminstone vara ute och mysa i solen med ungarna, så vi håller tummarna för det. Finns kanske nån stång eller nån typ av firande i stenebergsparken? Aja... återstår att se.
Hade gärna velat vara i sommarstugan med mamma, Micke och mormor... men vi får väl inte plats alla som det är nu. Rummet på vinden är inte heller färdigbyggt så nu är det lite trångt där. Men får åka upp nån annan helg och umgås med mormor lite =) Min goaste momma!

Nä om man ska krypa ner i sängen bredvid Alex kanske? Är ju trots allt mitt i natta... men är fan inte trött. Det kommer jag däremot vara imorgon.. blööö!
Aja... natti natti och kram på er!

Kommentarer
Postat av: Smurvelmurvelsmurfen

Själv brukar jag få fnatt på alla bilar som inte där diesel och brukar få motorstopp precis när jag ska starta första gången när jag byter till etanol/bensin. Men det beror ju förmodligen på att jag är van vid diesel både hemifrån och de flesta lektionerna på körskolan. Tycker deras med diesel är sååå mycket lättare att köra med än de där som har etanol, men det är förmodligen en vanesak liksom.



Mitt största problem enligt körläraren är eh, att jag ser ut som att jag är på väg till min egen avrättning när jag kör bil och sitter och verkar (är) halvt skräckslagen hela tiden. Förmodligen skulle min körning vara mycket bättre om jag slutade vara så himla rädd konstant... Men det fixar sig väl, på något vänster, hoppas jag iaf.

2011-06-24 @ 09:58:52
URL: http://smurvelmurvelsmurfen.blogg.se/
Postat av: angelica

ja mamma larmade,hon hade dem bakom sig å fick hjälpa en stackars kille å hålla sig vid liv,sååå tragiskt:(

2011-06-25 @ 18:00:32
URL: http://davinekevinelias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0