söndag 16 januari

Har inte haft tid att blogga på ett tag. Var ju som sagt jobb hrla veckan och sedan ska man ju hinna med familjen med.
I fredags var jag hem till Elin och satt barnvakt åt Theo. Det gick bra och jag hoppas det blir fler gånger =) Vi sattpå golvet och lekte en massa och sedan när det var dags för sängen så skrek han inte ens en kvart och sedan sov han. Jga trodde nästan det skulle vara kalabalik hela kvällen men det gick ju bra =) Var in ett par gånger under den korta tid han skrek och stoppade om honom men det visade sej att det gick bättre när jag höll mej borta haha. Gokillen =)
Igår var vi en sväng ut till skutskär. Alex styvmamma fållade upp två par byxor åt mej så det tackar jag för. Jag kan inte sy alls och min mamma har aldrig tid typ. Så det var ju kanon. Blev fika där också med glass och maränger. det gillade Robin =) Vi kom hem vid tvåtiden och sedan kom Ante, Lina och Maya och åt middag med oss. Tacos blev det. Men oj vad trött man var igårkväll. Den första lugna stunden på hela veckan.
Idag har inte hänt så mycket... har mest slappat. Passat på o bäddat rent o så med. Den där jäkla julgranen står fortfarande kvar med alla prydnader i.... får ta ner den en annan dag. Imorgon kanske?
Idag har jag övningskört med min styvfarsa. Gick rätt så bra =) Slapp åka runt, runt på Sörby Urfjäll denna gång... fick åka runt lite där och sedan förbi rödlysena och öer till andra sidan... och så där fram och tillbaka hehe. Så nu vet vi att lilla Katrin inte får motorstopp vid rödlysen i alla fall hihi.. Får hoppas det blir nå mer köra i veckan.
Imorgon blir det återigen jobb. Börjar kl 8... ska fortsätta vara på Nynäs Montesori då hon jag vickar för fortfarande är sjuk. Är bara måndag vad jag vet än så länge men det kan mycket väl bli fler dagar. Det visar sej imorgon. Men om jag ska jobba tisdag så måste jag gå tidigare eftersom jag o Sågen ska på möte med Bryggan och två av Kristoffers fritidspedagoger. Så får vi se vad som sägs då... om dom ska ha nån mer resurs i Kristoffers klass... eller med bara Kristoffer... får vi se. Han är tyvärr lite bråkig min pojke =/ Det böev bättre före jul sa fröknarna där. Men sen han varit borta på jullovet så blev det värre igen nu när han kom tillbaka. Jag försöker att prata med Kristoffer ofta och försöker lära honom hur han ska tänka om det blir jobbigt... men det funkar inte riktigt. Känns lite tungt att man inte vet riktigt vad man ska göra. Får hoppas det blir bättre...
Nä nu har ni fått lite uppdatering om min helg. Får se när jag hinner skriva i veckan. Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0