onsdag 6 april

ja då var det onsdag...
Tänkte börja med att svara på en kommentar som jag fick där tjejen undrar vad jag är utbildad till. Jag gick ju barn och fritid på gymnasiet så barnskötare är jag utbildad till. Har ju funderat lite smått på att plugga vidare men har inte riktigt bestämt mej för till vad än. Det blir inte förskollärare i alla fall då jag absolut inte vill jobba på dagis resten av mitt liv. Har ju funderat på bibliotekarie eftersom det är mitt drömyrke.. men det finsn inte i Gävle och det kommer inte finnas nå jobb sen så det känns lite meningslöst. har även funderat på socionom då jag gärna skulle vilja bli kurator eller jobba med ungdomar på annat vis. Men det är så höga betyg att komma in där så det vette fan... fritidspedagog kan det kanske också bli... får se. Får jag jobb så struntar jag i att plugga om jag trivs med jobbet vill säga.

Igår jobbade jag på Olsbackagården 8.30-17... lite småjobbig tid det där då man knappt hinner med nåt när man kommer hem. Stället hade förändrats mycket sedan jag var där sist. Men det var fortfarande lika stökigt tycker jag.. Skulle kanske varit där idag med men det blev inget så idag blir jag hemma.
Övningskörde gjorde jag igår med. Gick bra även om jag inte alls var van vid bilen. Kom fram till att jag hittills bara kört typ nya bilar så går väldigt slätt och bra... körde en gammal saab 900 igår som är från -84.. det var en upplevelse kan jag ju säga hehe. Men det gick bra. Blev en start i backe igen och det gick bra även denna gång. Fan det går ju framåt... man kanske lyckas ta ett körkort innan året är slut ändå? det var ju mitt nyårslöfte så.. ja men det går nog =)

Som sagt blir jag hemma idag. Går o hämtar Robin på dagis vid två och sedan går vi upp till skolan och kollar när Kristoffer spelar fotboll som dom alltid gör på onsdagseftermiddagarna. Robin tycker det är superkul att kolla och han ställer sej och ropar "måååål".. haha det är så sött =)
Nä nu är det snart dags att klä på barnen o gå iväg för att lämna Kristoffer på skolan. Lite drygt att han börjar åtta och robin ska vara på dagis nio... blir ju att gå två gånger och mellan så hinner vi vara hemma i inte ens en halvtimme. Men men... kram på er!

Kommentarer
Postat av: Ellen

mitt tillstånd? nu förstår jag faktist inte?? =S..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0