måndag 22 november

Så var det måndag och ny vecka. Jippi... eller inte.
Imorse kl 9 var jag på utvecklingssamtal på Robins dagis. Bara positiva saker fick jag höra. Hur glad och go han är jämt och gör alla andra glada runt om sej =)
Efter samtalet gick jag och mötte Sågen och Kristoffer eftersom Kristoffer skulle till hälsocentralen. Han har hostat flera veckor nu och han får till och med huvudvärk av hostan. Dom tog lite prover i halsen och ett stick i fingret. Kristoffer var inte nå vidare glad.. men en tatuering fick han =) I alla fall så verkar det som om han har något långdraget virus. Han fick hostmedicin utskrivet och sen skulle det väl gå över av sej själv. Om inte så skulle vi höra av oss igen. Så får hålla tummarna att han blir bättre nu då.
Min dag annars har varit lugn. Efter jag kommit hem från Kristoffers läkarbesök så åt jag lite frukost och såg slutet på "våra bästa år". Sedan lade jag mej faktiskt o sov ett tag... har sovit grymt dåligt inatt och jag är fortfarande hur trött som helst.
Inte fick jag tag på nå jobb tills imorgon heller.. så det blir väl lugnt och skönt då med. Lämna Robin på dagis och sedan hem och sega för sej själv =)
Kram på er


Kommentarer
Postat av: Smurvelmurvelsmurfen

Hur länge har han hostat? Ofta kan hosta vara 3 - 4 veckor efter en förkyldning, det varierar från person till person och förkyldning till förkyldning.

Slemhosta eller rethosta?

Om det är slemhosta så se till att det inte är en hostmedicin som bara lindrar hostan utan i så fall en som löser upp slemmet så att det blir lättare att hosta upp. Lindrar man hostan och har slem i lungorna kan det leda till att infektionen sprider sig till alveolerna (stavning?) och då riskerar man lunginflammation.

Hosta är i de flesta fall tämligen ofarligt så betvivlar att ni behöver vara bekymrade. Det går i de allra flesta fall över av sig själv. Huvudvärk av hosta är supervanligt, det är det grymt många som får.



/En som har en mamma som jobbar på vårdcentraler och som läser tre biologikurser samtidigt just nu ^^

2010-11-22 @ 19:02:20
URL: http://smurvelmurvelsmurfen.blogg.se/
Postat av: Elin {Mamma till Theo, ängeln Meja och bebis i magen}

Tror jag inte eftersom han ska iväg till Bålstad på torsdag och jobba och då ska han åka tidigt.. Sen har jag pratat med mamma och hon kunde inte ta honom heller..

2010-11-22 @ 21:36:25
URL: http://pruppen1987.blogg.se/
Postat av: Elin {Mamma till Theo, ängeln Meja coh bebis i magen}

Ja jag tror nog det är bäst om vi inte följer med :)

2010-11-23 @ 11:57:17
URL: http://pruppen1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0