söndag 23 maj

Tjoo! Orkade inte skriva igårkväll eftersom jag klivit opp så tidigt och haft fullt upp hela dagen utomhus... vi var där ca 12 timmar och hade verkligen nåt att göra hela jäkla tiden. Men roligt var det =) Först när jag kom dit fick jag och Tim sitta och ta anmälningarna.


Ibland var det värsta ruschen och ibland var det rätt så lugnt... men det var ett par hundra förare som var tvungen att komma till oss och anmäla sej innan dom fick tävla =)
Sedan var det dags för förarsammanträde.. under tiden hade vi möte för funktionärerna.. och fick vackra västar =)


Såå snygg man var hehe.
Vi hade grymt tur med vädret... en annan hade ju med sej jacka och stövlar o allt eftersom det skulle bli regn på eftermiddagen. Men det kom inte en jäkla droppe. Istället fick vi hur varmt som helst och gassande sol hela dagen. Resulterade i att jag brände mina armar, nacke och den bit av fejset som kepsen inte skyddade. Sen är det ju så förbaskat dammigt... hade hela näsan och öronen fulla av damm efteråt. Även håret var alldeles strävt när man kom hem. Då var det himla skönt med ett långt bad avslutat med en dusch.
Det gick inte himla bra för mamma och David i tävlingarna... min stackars bror han inte ens köra färdigt första omgången innan hans bil bestämde sej för att inte vara med mer... så i veckan ska han byta motor i den för att kunna tävla nästa helg i Storvik.


Mamma däremot kom i C-final där hon ledde hela tiden.. men när hon hade ett halvt varv kvar var det en som trängde sej om och hon blev tvåa i c-finalen... hade hon vunnit hade hon fått flytta upp till B-final så det var lite tråkigt. Men hon var nöjd ändå =)

Så grattis min mor =D

Vi kom hem sent igårkväll och då blev det lite tv och sedan stupa i säng.. var sååå jäkla trött. Sov ju över igårmorse. Hade ställt klockan på 5... men vaknade 6.10. Då blev det bråttom eftersom vi skulle åka halv sju hehe. Men det gick ju bra ändå. Så nu längtar jag till nästa helg. Men då är jag ju inte funktionär och det e bra för då ser jag ju mer av tävlingen. Pappa, jag och Kristoffer ska åka och kolla då, så det ska bli roligt. Kristoffer har tjatat länge om att få följa med... tyvärr kan jag ju inte ha honom med när jag är funktionär eftersom jag inte har tid att hålla koll på honom då. Men nästa helg så =)
Idag blir det en sväng hem till Elin för att umgås lite. Ska bli najs =)
Nä nu ska jag fortsätta göra mej i ordning lite. Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0