Torsdag 30 december

Denna dag har varit så där lagomt rolig. Började inge bra... Robin hade bajjat ner hela sej imorse så det blev raka vägen in i duschen för honom. Sånt där gör att man startar dagen med underbart humör. På förmiddagen ringde pappa.. och gissa vad han ville. Jo jag skulle såklart vara hundvakt ett par timmar igen. Usch den där hunden e så dryg. När hon stått i hallen o gråtit en bra jäkla stund och upptäckt att pappa faktiskt inte kom tillbaka så passade det att somna i min famn. Så när Robin sov middag och Kristoffer gått ut o lekt så låg jag o vovven på soffan och tog en tupplur. Hon låg snällt och sov på mina ben. Tänk om hon kunde vara sådär mysig hela tiden. Hon försökte förreten pierca min näsa men då fräste jag åt henne och då gav hon opp. Gör ju så jäkla ont med valptänder i näsan ju.
Pappa kom o hämtade vovven igen lagomt tills det var dags att väcka Robin. Senare när Alex kommit hem från jobbet så ringde jag min far igen. Dags för övningskörning =) Fick köra igen uppe på Sörby Urfjäll och det gick jättebra. Varje varv åkte vi in på en parkering så fick jag parkera mellan två små snöklumar. Jag gjorde det typ 6-7 gånger och det gick bra. Pajjade bara en snöklump en enda gång =) Pappa tyckte det var så roligt att flytta klumparna närmare varann så att det skulle bli svårare. Det tyckte inte jag. Men det gick himla bra att backa ut därifrån sen =) Men måste ju säga återigen att pappa har en bil med automat så det blir ju lite lättare allting.
När pappa tyckte det var dags att åka därifrån så fick JAG köra... åkte till OK på Brynäs och sedan fick jag köra hem till mej. Jag har kommit på att rondeller är allmänt skit som inte borde finnas. I alla fall inte där jag ska åka. Men det gick bra det med... men det e så halt i rondellerna ju. Men nu har jag alltså fått min premiärtur i riktig trafik =) Det var skoj. Lördagkväll kanske vi ska köra igen... om pappa har tid. Längtar redan =)
Så imorgon är det nyårsafton. Blir ltie pulkaåkning med barnen på dagen tror jag. Skulle vara skönt att komma ut lite. Mot kvällningen kommer Tim hit och det blir middag. Smördegsinbakad fläskfillé.. nam nam =) Alex hade köpt lite raketer så vid tolv blir det till att väcka barnen och gå ut o kolla. Ska bli najs =)
Kram på er och GOTT NYTT ÅR!!

Kommentarer
Postat av: Smurvelmurvelsmurfen

Rondeller är inte så hemska ju, bara när man har sura gubbar bakom sig som börjar tuta på en för att man stannar för att släppa över en gående på ett övergångställe innan rondell och sen inte kör iväg samma sekund som den gående satt foten på trottoaren = jag blir stressad och glömmer lägga i ettan = bilen tvärdör för att den inte helt gillar att försöka starta på tvåan = gubben bakom mig tutar ännu mer = jag blir sur fast lyckas iaf få iväg bilen...



Om surgubben inte tutat på mig hade jag inte glömt lägga i ettan. :@

2010-12-31 @ 08:56:43
URL: http://smurvelmurvelsmurfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0