torsdag 10 december

Gäääsp nu är det egentligen dags för sängen... har bara det där jäkla "farmville" kvar att kolla. Har varit en lång dag idag... jobbade på Hagaströmsgården. Riktigt trevligt ställe faktiskt. Var på småbarnsavdelningen med bara ettåringar och tvååringar. Lite dumt tycker jag. Gillar åldersblandade avdelningar bättre. Det blir ju jobbigare för personalen eftersom det ska bytas på alla, man ska hjälpa alla att mosa maten, alla ska ha haklappar och kladdar som sjutton, alla ska sova, man måste klä på alla barnen när man ska ut eftersom dom inte kan själv... nä det är bättre med avdelningar där det går några femåringar, några fyra, några tre osv.. Då får ju även dom äldre barnen lära sej att man måste vara försiktig med dom små.. och dom små kan lära av dom äldre. Och då blir personalen inte sysslolösa efter lunch när alla små sover.... helt ärligt fattar jag inte vitsen med att ha alla ettåringar och tvååringar på en egen avdelning. Ska dit och jobba imorn med. Alla var i alla fall kanontrevliga och jag lärde mej namnen på alla 11 barn som vi hade idag. Får se om jag komemr ihåg alla namn imorn =)
Var och simmade ikväll också. Simmade en kilometer först och sedan skulle jag gå o dricka vatten. Då träffade jag Anna och vi pratade en hel massa. Sedan simmade vi lite till medan vi pratade vidare. Jag ska hem till henne på söndag för då skulle det bli visning av smink o grejjer för det skulle komma dit nån o ha det =) Det ska bli roligt för jag har aldrig varit på nåt sånt förr =) Hörde att även Elin ska dit med så det blir ju najs =)
Nä nu blir det lite facebook och sedan sängen. Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0