fredag 18 december

Ojsan hoppsan vad jag glömt bort bloggen. Inte meningen alls. Har iofs inte hänt så mycket värt o berätta heller... eller... vi har föresten fått lägenheten på Brynäs nu. Så runt 1 mars blir det att flytta dit. Ska bli najs med 2500-3000 mindre i hyra mot för vad vi har nu. Men tråkigt med ett rum mindre. Men men... det får det vara värt ett tag. Och som sagt så hamnar vi i huset mittemot Sågen så Kristoffer har nära till oss båda och till skolan där han ska börja nästa höst. Och så kan han leka med samma kompisar hos oss båda med. Det blir nog skönt för honom.
Ikväll är Alex och bowlar och går på bio med Tim och Filip. Brorsan kom hit och höll mej sällskap... han har nyss gått och snart borde Alex vara hemma. Jag och David spelade lite Skippbo, Mariokart och Lips för att underhålla oss lite efter att Robin gick och lade sej. Lite popcorn och coca cola blev det också.

Imorgon har jag att se fram emot en jättekul dag med städning, städning och städning. Ska till mamma en sväng imorn med och få ett par blomkrukor... köpte ett par fina blommor idag men då visade det sej att våra krukor, som var lagom stora runt om, var alldeles för låga. Dom där bruna krukorna man köper blommorna i var jättehöga ju. Så då ställer mamma upp som har alldeles för mycket blomkrukor hemma =) Sen blir det tvättstuga imornkväll med. Måste bara säga att fasen vad roligt det känns att spendera sina lördagkvällar i tvättstugan... men var gör man annars? Sitter här eller vid tv:n? I nya lägenheten kommer vi i alla fall att hyra en tvättpelare av gavlegårdarna. Det innebär att vi kommer att ha både tvättmaskin och torktumlare inne hos oss. Ska bli så jäkla skönt att slippa tvättstugan!! Speciellt eftersom det inte finns någon hiss på nya stället och tvättstugan där ligger i källaren. Här har vi det ju bra eftersom tvättstugan nu ligger på bottenvåningen och vi bor ju på bottenvåningen. Så vi har tvättstugan precis mittemot vår lägenhet nu. Bara öppna dörrn och korsa korridoren, öppna nästa dörr så är man inne liksom.

Håller tummarna också för Alex och Elin. Dom är inne på förlossningen nu och får inte åka hem. Elins blodtryck var väldigt högt och dom funderade väl på om dom skulle sätta igång henne tidigare. Egentligen skulle hon ju bli igångsatt 26:e men som det ser ut nu så blir det på måndag istället. Skönt för dom så slipper dom vara oroliga mer. Men bebis i magen mår bra nu i alla fall och vi får verkligen hoppas att han fortsätter må bra.. snart är han ju här. Längtar tills jag få se honom =) Har köpt en söt liten present åt honom med. En jättegullig liten gosedjurhund... självklart är den bebisvänlig med bara påsydda ögon och nos. Och så tål den tvättmaskin i 60 grader. Kan vara bra eftersom bebis kräks ofta, suger på gosedjuret och en massa sånt. Och den är huuur söt och mjuk och go som helst =) Vill att han ska komma så jag får ge honom den nuuu =) Nä seriöst... låter ju som att det är jag som ska ha barn hehe. Men längtar ju ändå.. fast det inte är min unge hehe.

Nä nu ska jag kolla lite facebook innan karln komemr hem. Kram på er

Kommentarer
Postat av: Madelene

Åh då håller jag tummarna för dom! Kanske blir en fin julklapp då, nä dom får nog tidigare skulle jag tro hehe. Ni då, vill inte ni ha nå fler barn? :) Kram

2009-12-19 @ 19:47:42
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Lina

sv; Precis, men egentligen.. hur många klarar av att hålla sig till just en öl?

Under julens dagar kommer många frestelser och jag har svårt att tro att om man dricker en öl så dricker man inte mer efter det.

Lika bra att avstå helt.

2009-12-20 @ 13:22:59
URL: http://flasarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0